Braths workshop med Erik Bergman ger 100 000 till Hoppets Stjärna och Cool Earth

Report this content

Tidigare i vintras höll Brath - tillsammans med Erik Bergman - i en workshop inom sökmotoroptimering för en av hans nya satsningar. Arvodet för det arbete som byrån lade ner uppgick till 100 000 kr. Nu skänker Brath hela inkomsten till välgörenhet.

Erik Bergman är en gedigen entreprenör som påvisat en raketartad karriär. På endast fem år byggde han ett miljardföretag i form av Catena Media, men kände ständigt att det var något som fattades. Idag ligger Erik i startgroparna för sin nya satsning - Great.com - som spås bli kärnan i hans arbete med att förbättra vår planet. Med avsikten att ge detta projekt bästa tänkbara start, erbjöd sig Brath att arbeta fram metoder och möjligheter för marknadsföringen av dess sajt. För insatsen betalade Erik byrån ifråga 100 000 kr, som nu skänks till välgörenhet.

• “I den mån man kan så anser jag att man som medmänniska bör ta sitt ansvar och verka för ett bättre samhälle, både lokalt och globalt. Genom att ge till välgörenhet hoppas vi uppmuntra trenden där fler företag donerar en del av sin vinst i förmån för samhällsfrämjande prestationer.” , Magnus Bråth

Organisationen Cool Earth är en av Eriks personliga favoriter och de arbetar för att motverka skövlingen av regnskog och den påverkan det har på klimatet. Deras verksamhet bedöms vara det mest kostnadseffektiva sättet att motverka den globala uppvärmningen, vilket gör att hälften av intäkterna för ovan nämnda insats hamnar hos denna organisation.

Den andra organisationen som får ta del av pengarna som Brath skänker är Hoppets Stjärna som drivs av eldsjälar från Örnsköldsvik. Denna organisation bidrar bland annat till samhället genom att förse barn i extremt fattiga områden med utbildning. I och med att byrån själv härstammar från Örnsköldsvik, så önskade de att även få stötta en organisation med lokalt ursprung. Hoppets Stjärna har bedrivit sin verksamhet under en väldigt lång tid på ett långsiktigt och hållbart sätt, vilket motiverade donationen om 50 000 kr.

Kontakta Magnus Bråth på 020-10 00 08 eller magnus@brath.se

Brath startade 2012 och har sedan dess hjälpt företag med synlighet i sökmotorer. Idag finns man på två orter, Örnsköldsvik och Stockholm och har ca 30 anställda.