Lanserar nytt community-varumärke

M.O.B.A lanserar idag Runeterrafire.com, ett community-varumärke baserat på det uppkommande spelet Legends of Runeterra, ett nyutvecklat spel av Riot som bygger på League of Legends-karaktärer.

Spelet släpps i beta-etapper fram till det förväntade fulla släppet under Q2 2020. MOBA’s strategi gällande nya lanseringar är att att vara tidiga på marknaden för att kunna utnyttja sitt  stora nätverk av spelare som tidiga användare för att utveckla den marknadsledande produkten. MOBA har stora förhoppningar på att Legends of Runeterra kommer bli en stor speltiel och har en mycket bra målgrupp att marknadsföra den nya produkten mot genom sitt befintliga nätverk.

Stockholm 2019-12-13

Eminova Fondkommission AB | 08-684 211 10 | adviser@eminova.se

M.O.B.A Network AB driver ett flertal globala online communities för dataspel - och e-sportfans. Bolagets webbplatser inkluderar bland annat världens största strategicommunity för League of Legends, MOBAFire.com samt DOTAFire.com (DOTA 2) och SMITEFire.com (SMITE).