Lanserar WildriftFire - nytt communityvarumärke

M.O.B.A. Network har lanserat ett nytt varumärke, WildRiftFire, i samband med att spelutvecklaren Riot Games släppt spelet i Nordamerika den 29 mars. Spelet League of Legends: Wild Rift är en mobilversion av stortiteln League of Legends och finns nu tillgängligt i Apple App Store och Google Play. WildriftFire är M.O.B.A.’s första varumärke som riktar sig mot ett mobilspel.

WildriftFire är ett varumärke som ska hjälpa spelare att bemästra spelets olika ”Champions” och hur man på bästa sätt bygger upp sitt spel i olika faser för att kunna klättra i spelets ranking. M.O.B.A. marknadsför det nya varumärket i sitt eget nätverk och kommer att fortsätta utveckla produkten löpande genom att ta in feedback och innehåll från det community man förfogar över.

"Vi bedömer chanserna som stora att både WildriftFire samt spelet kommer att locka stora volymer av spelare över hela världen, Riot Games har uttalat ambitiösa planer för spelet under 2021 bland annat genom esport.”, kommenterar VD Björn Mannerqvist, ”Vår största målgrupp är League of Legends-spelare som högst troligt är de första som även börjar spela Wild Rift vilket gör att vi kommer vara bra positionerade att kunna skapa ett ledande community även för denna speltitel.”

WildriftFire är M.O.B.A.’s tolfte community-varumärke i ett nätverk som under 2020 hade över 400 miljoner besök från hela världen.

I samband med lanseringen görs även en större marknadsföringskampanj på utvalda marknader av spelet Wild Rift på M.O.B.A.’s flaggskeppsvarumärke, MOBAFire.

Stockholm 2021-03-30