M.O.B.A. Network fortsätter samarbetet med Venatus

M.O.B.A. Network har förlängt sitt kontrakt med den globala ad tech-plattformen Venatus Media, där Venatus kommer att fortsätta monetisera flera av M.O.B.A. Network´s största gaming community-varumärken genom direkt och programmatisk annonsförsäljning. Det nya kontraktet har förbättrade villkor för att stärka relationen ytterligare, vilket gör att partnerskapet kan växa kraftfullt i framtiden. Baserat på preliminära försäljningssiffror för 2021 uppskattar M.O.B.A. att de nya förbättrade villkoren skulle ha genererat ytterligare ca. 270 000 USD till sin EBITDA.

Björn Mannerqvist, VD M.O.B.A. Network kommenterar: "Jag är glad att fortsätta vårt partnerskap med Venatus eftersom vi har utvecklat en bra relation under åren. Vi båda är på en tillväxtresa och arbetar hårt tillsammans för att leverera en fantastisk reklamupplevelse för de många varumärken som vill nå våra växande gaming communities över hela världen.”

Matt Cannon, COO för Venatus kommenterar: "Att ha ett så framgångsrikt pågående partnerskap med en världsledare inom gaming-communities är något som Venatus är väldigt stolta över. Att jobba med M.O.B.A. Network driver oss att fortsätta utveckla våra ad tech- och kreativa lösningar ytterligare för att fortsätta producera de fantastiska resultat vi har sett hittills i partnerskapet. Vi är glada över att fortsätta hjälpa till att driva tillväxt och intäkter för M.O.B.A. Network och ser fram emot att se innovationerna som vårt partnerskap inspirerar till 2022.”

Stockholm 2022-01-25

FNCA Sweden AB | +46(0)8-528 00 399| info@fnca.se

M.O.B.A Network AB förvärvar, utvecklar och driver gaming communities för den globala gaming-marknaden. Bolaget äger ett av världens största nätverk inom gaming communities, med 20 webbaserade globala varumärken samt YouTube-nätverket Union For Gamers (UFG) med över 1 000 content creators. Bolagets affärsområden består av annonsförsäljning på bolagets communities och videoförsäljning via YouTube-nätverket.