M.O.B.A. Network lanserar MOBAFire LoL Worlds Fantasy Tournament med historisk prispott

M.O.B.A. Network lanserar sin första aktivering inom fantasy esport-turneringar för MOBAFires community-medlemmar. Den första turneringen äger rum kopplat till LoL World Championship med start den 29 september, men användare kan redan nu registrera sig för deltagande helt kostnadsfritt.

”MOBAFire Fantasy är en milstolpe för oss på MOBA, inte minst för att det är vår första aktivering där vi är avsändare för en fantasy-turnering för League of Legends och det är en historiskt stor prispott på hela US$10.000”, säger Björn Mannerqvist, VD på M.O.B.A. Network.

MOBAFire Fantasy är en global virtuell "Coach-tävling”, där deltagarna tävlar om att skapa den bästa laguppställningen baserat på matchdata från en stor esport-turnering som utspelar sig på riktigt. Historiska spelardata samlas in för varje spelare som deltar. Algoritmer används sedan för att generera ett pris på varje spelare. Deltagarna kan börja köpa spelare till sin virtuella laguppställning så snart Fantasy-turneringen har publicerats. När esport-turneringen startar kommer deltagarna att tilldelas poäng baserat på deras val av spelare enligt en ny uppsättning algoritmer som värderar spelarnas prestationer i realtid. Vill man delta i MOBAFire Fantasy går man till Mobafire.com och skapar en profil, det är kostnadsfritt att delta och turneringen är öppen för deltagare världen över.

Om LoL World Championship

LoL World Championship börjar den 29 september och pågår till den 5 november. Turneringen är uppdelad i tre olika faser ”Play-in”, ”Groups” och ”Finals”. Mellan dessa faser kommer deltagare i fantasy-turneringen ha möjlighet att bygga om sin laguppställning då vissa lag åker ut och kommer till under turneringens gång.

För mer information om MOBAFire LoL Worlds Fantasy Tournament, klicka HÄR.

Stockholm 2022-09-20