M.O.B.A. Network tecknar partnerskapsavtal med E-GO APP, en fantasy-spelplattform

M.O.B.A. Network AB (MOBA) har tecknat ett partnerskapsavtal med E-GO APP för att erbjuda Fantasy Game Leagues för sina community-medlemmar. Fantasy-ligorna kommer kretsa kring världens största esport-turneringar.

Det svenska fantasyspel tech-företaget E-GO APP, som erbjuder en plattform för fantasy-ligor som uppdateras i realtid, kommer att vara ensam operatör för MOBA:s nya initiativ "Fantasy Games". Den första fantasyligan inom partnerskapet kommer att hållas på MOBA:s flaggskepp MOBAFire.com, en League of Legends community-webbplats. Fantasyligan kommer att vara kopplad till ett av de största evenemangen i esport-världen, League of Legends slutspelsserie LoL Worlds, som kommer att hållas i flera städer över flera veckor under oktober och november 2022.

"Fantasyspel och ligor är en av de mest efterfrågade tjänsterna från våra community-besökare.Vi tror att MOBAFire Fantasy Game för League of Legends under tävlingsinriktade former kommer att ge möjligheter för våra passionerade community-användare att skapa nytt innehåll med stort engagemang", säger Björn Mannerqvist, VD M.O.B.A Network.

"Det är fantastiskt och lite overkligt att bygga vårt största samarbete i Fantasy Games esports historia tillsammans med ett powerhouse som M.O.B.A. Network", säger Viktor Maisey, VD för E-GO APP.

Avtalet syftar till den första lanseringen av en League Of Legends Fantasy-liga för E-GO APP som operatör. Lanseringen kommer att inkludera fullskalig mjukvaru integrering. Parterna har kommit överens om ett standardavtal avseende inkomstdelning för kommersiella intäkter kopplade till Fantasy League-evenemang som hålls på MOBAs plattformar.

Stockholm 2022-06-16

FNCA Sweden AB | +46(0)8-528 00 399| info@fnca.se

M.O.B.A Network AB förvärvar, utvecklar och driver gaming communities för den globala gaming-marknaden. Bolaget äger ett av världens största nätverk inom gaming communities, med 20 webbaserade globala varumärken samt YouTube-nätverket Union For Gamers (UFG) med över 1 000 content creators. Bolagets affärsområden består av annonsförsäljning på bolagets communities och videoförsäljning via YouTube-nätverket.

Om E-GO APP: E-GO APP är en av de snabbast växande esport fantasy-plattformarna, deras uppdrag är att gamifiera användarupplevelsen inom fantasy och lyfta varje aspekt av användarresan vilket gör den till #1 bland fantasy-plattformar för spelare globalt. (www.egoapp.gg)