M.O.B.A. satsar på nytt affärsben och förstärker organisationen

M.O.B.A. Network har rekryterat rutinerade mediasäljaren Peter Lindberg i en ny roll som ”Head of Direct Sales & Partnerships”. Bolaget skapar därigenom ett nytt affärsben som nu lanseras med full kraft. Rollen innebär att Peter kommer knyta direkta och integrerade samarbeten, som annonsering, sponsorskap, native samarbeten med mera - med bolag som vill exponeras mot M.O.B.A.’s växande målgrupp.

M.O.B.A. bedömer att tidpunkten att lansera detta affärsområde är perfekt då man aldrig haft så stor trafikvolym att exponera relevanta bolag mot. Under april månad besöktes M.O.B.A’s nätverk över 50 miljoner gånger vilket är en ökning med drygt 100% jämfört med föregående år. Ökningen ser även ut att fortsätta om än i lugnare takt, vilket ger samarbetande bolag en väldigt stor exponeringsyta att nå M.O.B.A’s nätverks målgrupp.

Peter har en bred kunskap inom marknadsföring, försäljning och ledarskap, med en mångårig bakgrund i olika sälj- och säljledande roller, bland annat hos MTG och Lagardère Sports. Senast kommer han från en tjänst som Business Director på contentbyrån Brand New Story.

”Vi är i en bransch som växer snabbt och är hållbar varför det är extra roligt att ha möjligheten att välkomna Peter till M.O.B.A. Vi har stora förhoppningar på denna strategiska satsning där vi förväntar oss kunna skapa nya samarbeten och intäkter över tid. Vi tror att Peters långa erfarenhet kommer leda till nära nya samarbeten och bra kampanjer med bolag som vår målgrupp gillar och har nytta av”, säger VD Björn Mannerqvist.

Stockholm 2020-05-04

Eminova Fondkommission AB | 08-684 211 10 | adviser@eminova.se