Utökat samarbete med Raptive bidrar till M.O.B.A. Network’s tillväxt

Det strategiska partnerskapet med Raptive gällande annonsförsäljning och ad tech har implementerats på samtliga M.O.B.A. Network’s community-webbplatser.

Under kvartal 3 2023 skrevs ett nytt och kraftigt förbättrat annonsavtal med Raptive, en logisk utveckling mot bakgrund av ett framgångsrikt samarbete gällande dotterbolaget Magic Finds community-websidor. Ett intensivt implementeringsarbete inleddes under hösten 2023 och stod klart i början av 2024.

"Det utökade samarbetet som nyligen blev till fullo implementerat har snabbt svarat upp mot våra högt ställda förväntningar," säger Peter Carlstedt, Chief Revenue Officer på M.O.B.A. Network.

”Vi kan konstatera att det nya och förbättrade annonsavtalet redan skapat väsentligt förbättrad kundnytta, ökade intäkter för våra community-webbplatser och en förbättrad global närvaro. Vi förväntar oss att de positiva effekterna ökar successivt och att vi kommer att se den fulla effekten under 2024,” fortsätter Peter Carlstedt.

Samarbetet med Raptive är i linje med M.O.B.A. Network’s vision om att skapa tillväxt och ett förbättrat värde för våra intressenter genom banbrytande teknik och strategiska samarbeten.

"Vår resa med M.O.B.A. Network är oerhört givande. De stora framsteg vi gör tillsammans är ett bevis på potentialen i vårt partnerskap. Vi är upprymda över att se våra gemensamma ansträngningar ge konkreta fördelar och ser fram emot att nå nya höjder tillsammans," säger Tina Pautz, EVP, Enterprise på Raptive.

Stockholm 2024-02-02

Björn Mannerqvist, CEO

M.O.B.A Network AB förvärvar, utvecklar och driver gaming communities för den globala gaming-marknaden. Bolaget äger ett av världens största nätverk inom gaming communities, med 25 webbaserade globala varumärken, dotterbolaget Wargraphs som innehar en av världens största gaming-appar (Porofessor) samt YouTube-nätverket Union For Gamers (UFG) med över 1 000 content creators. Bolagets affärsområden består av annonsförsäljning på bolagets communities och appar samt videoförsäljning via YouTube-nätverket.