Verksamhetsuppdatering från M.O.B.A. Network - Positiv nedladdningstrend och utveckling

MOBA Network meddelar stolt att bolagets ansträngningar under de senaste kvartalen har resulterat i betydande framsteg. Med fokus på att fortsätta utveckla våra plattformar, kan vi rapportera att Porofessor, en av våra förvärvade plattformar, ökat kraftigt i antal nedladdningar sedan förvärvet. Porofessor har nått totalt 11,5 miljoner nedladdningar, med en stabil tillväxtsiffra på över 7.800 per dag. Dessutom observerar vi en positiv trend i intäkter per användare.

Utöver utvecklingen av Porofessors användarbas, har vi aktivt arbetat med att strukturera och utveckla våra övriga plattformar och vårt YouTube-nätverk, Union For Gamers. Vårt mål är att optimera synergier och skapa maximal nätverkseffekt över alla våra plattformar. Per dags dato innehar vi 25 community-varumärken och hanterar närmare 1000 YouTube-kanaler, en ökning från 13 community-hemsidor under H1 2021.

Denna tillväxt och utveckling understryker MOBA Networks engagemang i att ständigt förbättra och expandera våra erbjudanden för att skapa värde för våra användare och aktieägare.

Stockholm 2023-12-06

Björn Mannerqvist, CEO

Certified Adviser - FNCA Sweden AB

M.O.B.A Network AB förvärvar, utvecklar och driver gaming communities för den globala gaming-marknaden. Bolaget äger ett av världens största nätverk inom gaming communities, med 25 webbaserade globala varumärken, dotterbolaget Wargraphs som innehar en av världens största gaming-appar (Porofessor) samt YouTube-nätverket Union For Gamers (UFG) med över 1 000 content creators. Bolagets affärsområden består av annonsförsäljning på bolagets communities och appar samt videoförsäljning via YouTube-nätverket.