Dubbel vinst för M Picaut i Skincare Professionals Awards 2020

Det är M Picaut som gäller, när hudterapeuten själv får välja. I årets upplaga av Skincare Professionals Awards vann vår närproducerade ekolyx i två av sju kategorier.

– Otroligt kul, det här är beviset att de mest kräsna proffsen hyllar vårt märke! säger Mette.

M Picauts Crème de la Crème Bodylotion vann Årets kroppsvård och Rose Quartz Supreme Probiotic Rich Cream vann Årets mjukgörare på Skincare Professionals Awards.

Skönhetspriset Skincare Professionals Awards arrangeras av SHR, Sveriges Hudterapeuters Riksorganisation. Och det var också professionella hudterapeuter som satt i juryn och valde mellan 88 produkter från 19 olika företag i årets upplaga av tävlingen. När segrarna presenterades tog M Picaut hem förstapriset i två av de sju kategorierna. Crème de la Crème Bodylotion blev Årets kroppsvård och Rose Quartz Supreme Probiotic Rich Cream vann Årets mjukgörare.

– Vi är så otroligt glada över att vinna i de här två tunga kategorierna. Inget annat märke vann dessutom två priser, det känns nästan overkligt! säger Mette Picaut, vd och grundare på M Picaut.

Varför tror du att just M Picauts produkter vann?

– Våra hudvårdsprodukter levererar såväl effektivt resultat som sinnlig njutning. Det har varit vår tanke sedan starten, att ta fram rena, närproducerade och professionella produkter som ger så stora resultat som möjligt, med så lite påverkan på miljön som möjligt.

Hur stort är det att vinna i just Skincare Professionals Awards?

– Det är jättestort. Auktoriserade hudterapeuter står för kunskap, kvalitet och trygghet och i år fyller deras riksorganisation 65 år. Den här vinsten är inte bara ett lyft för svensk, närproducerad hudvård, utan också för våra hudterapeutkunder. De är våra lokala hjältar i dessa speciella tider. Våra produkter i händerna på en hudterapeut ger magiska resultat!

Vinnare i Årets kroppsvård 2020: Crème de la Crème Bodylotion

Juryns motivering: “Är som choklad – man får aldrig nog! Doften gör att man aldrig vill ha någon annan kroppscrème. Att man dessutom blir fantastiskt mjuk är bara en bonus.”

Mettes kommentar: “Den nya generationens Less is more som täcker många områden. Lika bra på att släcka törsten hos en stram, torr hud, som att trolla bort rodnad och irritation hos den känsliga. Rik på vitaminerna A, C och E genom aprikoskärnoljan och superbäret havtorn. Ljuvlig doft av citronmyrten som även har en antibakteriell effekt, vilket inte är så dumt i dessa märkliga tider. Funktion och njutning i ett!”

Läs mer om Crème de la Crème Bodylotion

Vinnare i Årets mjukgörare 2020: Rose Quartz Supreme Probiotic Rich Cream

Juryns motivering: “Med en enkel och modern framtonad look attraherar denna crème den pålästa och miljömedvetna kunden som älskar närproducerat, men som också vill ha fina resultat av sina hudvårdsprodukter.”

Mettes kommentar: “En rik och delikat upplevelse för både hud och sinne. Perfekt för såväl normal hy som torr och känslig, ger lugn och ny lyster. Prebiotika stärker de beskyddande mikroberna samtidigt som postbiotika och lågmolekylär hyaluronsyra ökar fastheten och fördröjer åldersprocessen i huden. Halvädelstenen rosenkvarts lugnar medan Squalane & Squalene boostar, reparerar och stärker hudbarriären. Gör huden smidig och motverkar pigmentfläckar. Det ekologiska kakaosmöret tillför en stor dos antioxidanter och omega 9. Hudens mikrocirkulation ökas, samtidigt som rodnad minskas. Effektiv biotech och ekolyx i en enda produkt.”

Läs mer om Rose Quartz Supreme Probiotic Rich Cream

För mer information: Mette Picaut, grundare och vd, info@mettepicaut.se, 070-974 18 73

M Picaut Swedish Skincare är en svensk prisbelönt hudvårdsserie som står för genomtänkt ekolyx med omtanke. Alla produkter tillverkas i Sverige och innehåller så hög halt av ekologiska ingredienser och avancerade biopatent som möjligt för att hjälpa huden att må som allra, allra bäst. www.mettepicaut.se

Snabbfakta

Otroligt kul, det här är beviset att de mest kräsna proffsen hyllar vårt märke.
Mette Picaut, vd och grundare på M Picaut