”En ansiktsbehandling för kroppen”

Nyhet: Amazing Effortless Body Peel Mask - ny kroppsprodukt från prisbelönta hudvårdsserien M Picaut Swedish Skincare

Vindruvskärnor och naturlig salicylsyra från pilträdsbark är spännande ingredienser i M Picauts nya kroppsprodukt.

– Tanken med vår kroppsserie är att skapa en ansiktsbehandling, fast för kroppen. Amazing Effortless Body Peel Mask är en ”två i en”-produkt som både peelar huden och verkar som en skönhetsmask, säger Mette Picaut, grundare och vd på M Picaut.

Amazing Effortless Body Peel Mask är den fjärde produkten i M Picauts kroppsserie. Tidigare produkter är duschgelen Happy Sparkling Body Wash, kroppsoljan Goodness Glow All Over Dry Oil och kroppslotionen Crème de la Crème Body Lotion.

– Vår kroppsserie bygger på ekolyxiga ingredienser och är fullmatade med det allra bästa marknaden har att erbjuda. Vår nya peelingmask gör att de övriga kroppsprodukterna kan absorberas ännu bättre av huden och verka på djupet, säger Mette Picaut, grundare till den prisbelönta hudvårdsserien som tillverkas i Dalarna.

En av de spännande ingredienserna i kroppspeelingen är extrakt av vindruvskärnor.

– Min man Eric, som också arbetar i företaget, kommer från Frankrike. Det här är naturligtvis en liten blinkning till honom. Vi är, så vitt jag vet, först som svensk hudvårdsserie att använda oss av vindruvskärnor, vilket ligger helt i linje med vår vision. Att använda det allra bästa från naturen och vara i framkant med våra produkter.

Vindruvskärnor är rika på antioxidanter, till exempel C-vitamin, som har en anti age-effekt och E-vitamin, som skyddar huden från fria radikaler. Dessutom innehåller Amazing Effortless Body Peel Mask naturlig salicylsyra från pilträdsbark.

– Jag är helt kär i den här ingrediensen! Den naturliga syran är både snäll och enormt effektiv, sveper bort gamla hudceller, sätter fart på cellförnyelsen och ger en lenare, vitaliserad hy med helt ny fräschör, säger Mette Picaut.

Pilträdsbarken har en antiinflammatorisk effekt som renar på djupet och löser olja och talg. Perfekt för problemhud som kiratosis polaris (knottror på överarmarna) och akne. Dessutom stärker den överhudens barriärskikt, hjälper till att bevara fukten och är cellförnyande.

– Det här är verkligen en produkt som passar många, från tonåringar till män och kvinnor med mogen hy. En unisexprodukt för alla åldrar, helt enkelt.

Övriga ingredienser i kroppspeelingen är aloe vera, som lindrar, svalkar och lugnar, citronmyrten, som har en stark antibakteriell effekt och M Picauts signaturingrediens, havtornsbär, som är fullspäckad med C-vitamin och antioxidanter.

Amazing Effortless Body Peel Mask (200 ml) finns att köpa hos auktoriserade hudterapeuter, spa och utvalda webbshoppar. Rekommenderat pris är 449 kr hos återförsäljare.

Amazing Effortless Body Peel Mask

•  Kroppspeeling och skönhetsmask i samma produkt.
  •  Ger anti age-effekt på huden med silkeslen yta.
  •  Passar både kvinnor och män i alla åldrar.
  •  Ekologiska råvaror.
  •  Påskyndar cellförnyelsen.
  •  Extrakt från vindruvskärnor skyddar mot fria radikaler.
  •  Naturlig salicylsyra från pilträdsbark renar på djupet.
  •  Citronmyrten har läkande effekt på mogen hy och problemhy.

Så här gör du

1. Ta en klick Amazing Effortless Body Peel Mask och massera in på fuktig hud.
  2. Låt produkten sitta kvar och verka som en kroppsmask under några minuter.
  3. Skölj av med varmt vatten.
  4. För känslig hy: späd produkten med vatten lite i taget, så blir peelingen mildare. Massera lätt och skölj av.
  5. För kraftigare effekt: applicera produkten direkt på torr hy. Tillsätt vatten lite i taget. Låt masken ligga kvar några minuter längre på huden.
  6. Använd: en gång i veckan, eller så ofta du önskar, beroende på din hy.

Amazing Effortless Body Peelmask är en ”två i en”-produkt som både peelar huden och verkar som en skönhetsmask.