Fjärde året i rad: M Picaut vinnare på Swedish Beauty Awards

Svenska hudvårdssuccén M Picaut hamnade på prispallen igen, för fjärde året i rad, när Sveriges mest prestigefyllda skönhetsgala Swedish Beauty Awards gick av stapeln. Kroppspeelingen Amazing Effortless Body Peel Mask tog hem segern som Årets Kroppsvård 2019.

– Jag älskar ”två i ett”-produkter. Det här är effektiv ekolyx när den är som bäst! säger Mette Picaut, grundare till den svenska skönhetssuccén.

Mette Picaut vinner Swedish Beauty Awards 2019

Mette Picaut, grundare av M Picaut, och vinnare i Swedish Beauty Awards 2019.

Amazing Effortless Body Peel Mask vann kategorin Årets Kroppsvård över 200 kr på Sveriges största skönhetsgala, Swedish Beauty Awards 2019. Det här är fjärde året i rad som en av M Picauts ekologiska hudvårdsprodukter vinner på galan och juryns motivering till förstapriset löd: ”En dryg kroppsrengöring på tub som förvandlar krackelerat krokodilskinn till sammetslen och återfuktad hud - utan synbar ansträngning.”

– Den här produkten är årets upplevelse av stora mått, vi har fått otroligt många positiva reaktioner från både kunder och hudterapeuter. Ingenting slår en hudprodukt som har en massa krut i sig, men samtidigt är snäll mot huden och gör den len som sammet, säger Mette Picaut, grundare till den ekologiska hudvårdssuccén.

Tanken bakom Amazing Effortless Body Peel Mask är att den ska fungera som ansiktsbehandling, fast för kroppen. Därför har den både en peelingeffekt och verkar som en skönhetsmask. Less is more-konceptet är något som det svenska hudvårdsmärket arbetat med sedan starten.

– Det ska inte behövas onödiga produkter på badrumshyllan. Att kunna använda färre produkter, som enkelt kan kombineras, känns väldigt aktuellt idag. En kroppsmask och kroppspeeling i en och samma förpackning är både effektiv för huden och superbra för miljön.

Amazing Effortless Body Peel Mask innehåller vindruvskärnor och naturlig salicylsyra från pilträdsbark som ger en dubbel peeling-effekt, aloe vera som lindrar, svalkar och lugnar, citronmyrten som har en stark antibakteriell effekt och M Picauts signaturingrediens havtornsbär som ger huden en vitaminboost av C-vitamin och antioxidanter.

– Kroppspeelingen går på djupet och renar porerna, den hjälper allt från skrovliga armbågar till torra ben. Huden blir perfekt, len och fin. Det här är som en spabehandling, fast du enkelt kan göra den själv därhemma, säger Mette Picaut.

Amazing Effortless Body Peel Mask är den fjärde produkten i M Picauts kroppsserie och sista steget till en fulländad ansiktsbehandling för hela kroppen.

– Tillsammans med kroppsoljan Goodness Glow All Over Dry Oil, som vann Årets Kroppsvård på Swedish Beauty Awards 2018, och kroppslotionen Crème de la Crème Body Lotion blir det som både förrätt, huvud- och efterrätt för såväl kropp som själ!

Så småningom väntar fler spännande produkter signerade M Picaut.

– Vi kompletterar vårt utbud med lite probiotika i en fin kombination till hösten, men det berättar jag mer om senare. Självklart gör vi det på vårt eget M Picaut-sätt, så det blir lite speciellt...

Swedish Beauty Awards hemsida.

– Den här produkten är årets upplevelse av stora mått, vi har fått otroligt många positiva reaktioner från både kunder och hudterapeuter. Ingenting slår en hudprodukt som har en massa krut i sig, men samtidigt är snäll mot huden och gör den len som sammet.
Mette Picaut, grundare till den ekologiska hudvårdssuccén