”M Picaut bästa ecoluxuryn för en skandinavisk spa-upplevelse”

Sveriges mest prisade hudvårdsserie nu även proffsens favorit

Förutom att vara skönhetsbloggarnas favorit är M Picaut Swedish Skincare numera även proffsens förstaval när produkterna används på allt fler spaanläggningar. Krämerna Calming Cocoon Cream och Skin Detox Moisturiser fick nyligen högsta testbetyg av toppbloggare som Killercolours och La Vie est Belle. Produkterna återfinns nu också i sortimentet hos nyöppnade Falsterbonäsets spa-anläggning.

– Jag använder de här produkterna privat hela tiden. M Picaut är faktiskt det enda alternativet som fungerar för min känsliga hud, jag har märkt otroligt positiva skillnader jämfört med andra hudvårdsprodukter. Precis den upplevelsen jag vill ge våra spa-gäster, säger Kristin Ekholst, grundare och vd för Falsterbonäsets spa.

M Picauts produkter var det självklara valet för exklusiva Falsterbonäsets Spa. Foto: Falsterbonäsets Spa

För nyinvigda Falsterbonäset var M Picaut Swedish Skincare det självklara valet av hudvårdsprodukter vilket också understryker hudvårdsföretagets framgångsrika spa-satsning.

– Sortimentet består av fantastiska produkter som vi tror jättemycket på. Det finns ett stort utbud av märken och produkter men vi fastnade direkt för M Picaut som verkligen är ekologisk exklusivitet. Deras produkter går helt i linje med vår filosofi om kvalitet, njutning och en rofylld miljö.

M Picauts ecoluxury-produkter är uppskattade inslag på flera svenska och utländska spa-anläggningar, bland annat på femstjärniga Hilton Spa i Warszawa och på Skönhetsfabriken i Clarion Hotel Post i Göteborg. Nu fortsätter företagets hudvårdsprodukter att spridas i spa-Sverige.

– Våra produkter blir allt mer populära och det beror till stor del på den lyckade satsningen på spa-världen. Många svenska spa-anläggningar är inne i en förnyelsefas och börjar erbjuda sina medvetna kunder ekologiska och närproducerade, men samtidigt väldigt lyxiga produkter. Då är våra ecoluxury-produkter det naturliga valet för exklusiva spa-anläggningar, säger grundaren Mette Picaut.

Att M Picaut fortsätter tas emot med öppna armar av hudvårdsproffsen beror till stor del på att produktsortimentet passar särskilt bra för det skandinaviska klimatet.

– Vår expertis finns i hudvård för det ansträngande klimat som vi har i Sverige. Jag har träffat många spa-gäster som uppskattar vårt sortiment just på grund av att vi skapar produkter av högsta kvalitet som samtidigt är anpassade till det skiftande klimat som vi har här uppe i norr. Samtliga produkter är dessutom tillverkade i Sverige, för skandinaviska förutsättningar.