M Picaut vinnare av Årets bästa nya kroppsprodukt

Prisregnet över M Picauts kroppsolja Goodness Glow All Over Dry Oil fortsätter. Den här gången blev oljan Årets Nyhet – Kropp på Organic Beauty Awards 2017 i Stockholm.

– Det här är fantastiskt kul! I april blev vi Årets kroppsprodukt på Swedish Beauty & Cosmetics Awards och nu fick vi första pris i kategorin Årets Nyhet – Kropp på Organic Beauty Awards, den största ekologiska kosmetikgalan i Sverige. Jag är otroligt tacksam att vår ekolyx får så mycket uppmärksamhet, säger Mette Picaut.

"Gudomlig produkt som ger näring och skydd oavsett väder och klimat. Strålande svensk hudvård när den är som bäst”, löd juryns motivering på Organic Beauty Awards, efter att de testat drygt 170 olika hudvårds- och skönhetsprodukter i tre månader.

– Jag tror att Sverige är redo för riktigt lyxiga kroppsoljor. Och dessutom i en helt ekologisk version, det är en nyhet som många älskar. Det är ”goodness” ut i fingerspetsarna, säger Mette Picaut.

Goodness Glow All Over Dry Oil är en ultralätt ekologisk kroppsolja som återfuktar på djupet med exklusiva oljor och extrakt från bland annat nyponros, chiafrön, havtorn, camelina och citronmyrten.

Kroppsoljan går även att använda som näringsboost för hår och naglar.

– Personligen älskar jag när en produkt ger någonting extra. Jag har fått jättefin feedback från kunder som berättar om hur vår kroppsolja hjälpt just dem. Det är alltifrån att huden fått bättre lyster till att de upplever att deras värk lindrats när de masserat med oljan. Både nypon, citronmyrten och havtorn är kända för att ha en antiinflammatorisk effekt, säger Mette Picaut.

”Som en ansiktsbehandling, fast för kroppen” var konceptet när M Picaut påbörjade arbetet med de nya kroppsprodukterna. I dag finns tre produkter speciellt för kroppen, vid årsskiftet 2017/2018 kommer nästa i serien.

– Att våra produkter är omtyckta och vinner priser är självklart en superpepp både för mig och för hudterapeuterna ute i landet som jobbar dagligen med M Picaut. Det ger ny energi att utveckla fler hudvårdsprodukter för både kropp och ansikte, säger Mette Picaut.

Att våra produkter är omtyckta och vinner priser är självklart en superpepp både för mig och för hudterapeuterna ute i landet som jobbar dagligen med M Picaut. Det ger ny energi att utveckla fler hudvårdsprodukter för både kropp och ansikte.