M Picaut vinnare av Årets svenska produkt 2018

Lyxiga succémasken Hydra Lagoon Overnight Mask vann i kategorin Årets svenska produkt 2018 på Swedish Beauty Awards.

Det här är verkligen hedrande. Jag är så tacksam över det fina mottagande ansiktsmasken fått av kunderna, säger Mette Picaut, grundare till hudvårdsserien.

”En riktigt skön kompis att hoppa i säng med är denna närproducerade och lyxiga ansiktsmask som gör gott medan du sover och ser till att du vaknar till en härligt plumpad, len, lugn, återfuktad och lystrig hud.”

Så löd juryns motivering när Hydra Lagoon Overnight Mask från M Picaut fick första pris som Årets svenska produkt på prestigefyllda skönhetsgalan Swedish Beauty Awards 2018.

– Det här är en supersnäll, smart och innovativ mask som både ger resultat och en upplevelse på samma gång, inte minst genom sin vackra gröna färg, säger Mette Picaut.

Den gröna färgen är helt naturlig, som alla ingredienser i M Picauts produkter, och kommer från halvädelstenen malakit. En ingrediens som väckt mycket uppmärksamhet i skönhetsvärlden sedan Hydra Lagoon Overnight Mask lanserades förra året.

– Tack vare sin naturligt höga mineralhalt är malakit en kraftig antioxidant som skyddar och lugnar stressad hud. Dessutom är stenen lite magisk, den sägs vara kraftfull och kunna påskynda förändring och ta bort negativ energi. Jag tror att den tillgodoser längtan efter det mystiska och skönhet uttryckt i en annan dimension.

Så långt det går är alla ingredienser i M Picauts produkter ekologiska och Hydra Lagoon Overnight Mask är inget undantag. Dessutom är den vegansk och passar alla hudtyper.

– Det är en riktig Askungemask som är fullmatad med bland annat hyaluronsyra och B-vitaminet niacinamide som huden verkligen älskar och behöver, säger Mette Picaut.

Tidigare har Hydra Lagoon Overnight Mask vunnit i kategorin Årets nattmask på både Tara Beauty Awards 2017 och brittiska Beauty Shortlist Awards 2018. Med den nya vinsten som Årets svenska produkt från Swedish Beauty Awards 2018 på prishyllan känner Mette Picaut sig ännu mer entusiastisk över att ta fram fler produkter.

– Jag har många idéer, så var beredda på fina nyheter. Hösten kommer att bli väldigt spännande...

Hydra Lagoon Overnight Mask är en supersnäll, smart och innovativ mask som både ger resultat och en upplevelse på samma gång, inte minst genom sin vackra gröna färg