Nyhet från M Picaut: “Solskyddsfaktor med magisk finish”

Supernatural Defence Rich Tinted Cream med akaciablomma och jojobaolja ger huden skydd och lyster, samtidigt som den slätar ut fina linjer och ger en jämn hudton.

– Det är en lätt foundation, SPF 30 och fuktkräm, allt i ett! säger Mette Picaut, grundare och vd på M Picaut Swedish Skincare.

Supernatural Defence Rich Tinted Cream från M Picaut Swedish Skincare är en krämig SPF 30 som skyddar huden mot solen och ger härlig lyster.

Lagom till vårens första värmande strålar kommer en solsäker nyhet från prisbelönta M Picaut Swedish Skincare. En solskyddsfaktor med SPF 30 som skyddar huden från skadlig UV-strålning samtidigt som den återfuktar och ger ett härligt glow.

– Just solskyddsfaktor är kanske den produkt som våra kunder har efterfrågat mest under alla år, och nu är den äntligen här! säger Mette Picaut, grundare och vd på M Picaut Swedish Skincare.

Supernatural Defence Rich Tinted Cream tar fram det allra bästa i huden samtidigt som den skyddar och stärker. Förmågan att ha flera funktioner i en och samma produkt är helt i linje med det svenska hudvårdsföretagets “Less is more”-princip. Att ett fåtal hudvårdsprodukter, fullproppade med de finaste ingredienserna, ska ha kraft nog att göra mycket för huden.

– Målet var att hitta en solskyddsprodukt som också fungerar för mogen hy. Det är verkligen inte lätt att hitta, trots det gigantiska utbudet i hyllorna. Antingen har krämerna för tunn täckning eller fel färgton, vilket kan göra att huden ser äldre ut än vad den är, säger Mette Picaut.

Tack vare sina färgkorrigerande pigment passar Supernatural Defence Rich Tinted Cream de flesta hudtoner. Genom att massera in solkrämen i ansiktet finfördelas pigmenten och smälter in i huden.

– Det ger en jämn och magiskt vacker hy som ser osminkad och naturlig ut. Det här är verkligen en riktig röda mattan-produkt som gör vardagen lite härligare! säger Mette Picaut.

Supernatural Defence Rich Tinted Cream är en rik kräm med akaciablomma och jojobaolja. Akaciablomma återfuktar och lugnar känslig och irriterad hud. Jojobaoljan bildar en skyddande barriär på hudytan som hjälper till att låsa in fukt, utan att täppa till porerna. Tillsammans ger de huden elasticitet, lugnar och reparerar. Fysikaliska solskydd som zinkoxid och titandioxid ger SPF 30 och skyddar mot både UVA och UVB-strålning samtidigt som de är snälla mot känslig hy.

Resultatet är en solskyddsfaktor som ger huden en lätt täckning, jämnare hudton och neutraliserar rodnad.

– Vår solskyddsfaktor tar fram det allra bästa i huden samtidigt som den trollar bort små skavanker. Dessutom är den perfekt för mogen hy eftersom den sitter som en smäck utan att glida av eller fastna i fina linjer eller rynkor. Det här är en riktig drömprodukt, säger Mette Picaut.

Supernatural Defence Rich Tinted Cream (40 ml) finns att köpa hos auktoriserade hudterapeuter, spa och utvalda webbshoppar. Rekommenderat pris är 599 kr hos återförsäljare.

Supernatural Defence Rich Tinted Cream

• Solskydd med SPF 30 som skyddar mot UVA och UVB-strålning.
  • Ger en lätt täckning och naturlig finish.
  • Ökar fuktnivåerna i huden och reducerar torrhetslinjer.
  • Passar de flesta hudtoner tack vare sitt färgkorrigerande pigment.

Ingredienser:

• Akaciablomma som återfuktar och lugnar känslig och irriterad hud.
  • Jojobaolja ger en skyddande barriär på hudytan. Låser in fukt, ger elasticitet, lugnar och reparerar.
  • Lecitin bevarar fuktigheten och stärker hudens naturliga försvar.
  • Zinkoxid och titandioxid skyddar känslig hud genom att reflektera bort solstrålarna.

För mer information:
Mette Picaut, grundare och VD, info@mettepicaut.se, 070-741873

M Picaut Swedish Skincare är en svensk prisbelönt hudvårdsserie som står för genomtänkt ekolyx med omtanke. Alla produkter tillverkas i Sverige och innehåller så hög halt av ekologiska ingredienser och avancerade biopatent som möjligt för att hjälpa huden att må som allra, allra bäst. https://mettepicaut.se/

Snabbfakta

Det är en lätt foundation, SPF 30 och fuktkräm, allt i ett!
Mette Picaut, grundare och vd på M Picaut Swedish Skincare.