• M2 Asset Management AB/

M2 Asset Management AB (publ) offentliggör resultatet av det frivilliga återköpserbjudandet av utestående obligationer inom obligationslån med förfall i januari 2025

23 september 2024

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL, ELLER TILL NÅGON PERSON SOM BEFINNER SIG I ELLER ÄR BOSATT I USA, DESS TERRITORIUM OCH BESITTNINGAR (INKLUSIVE PUERTO RICO, DE AMERIKANSKA JUNGFRUÖARNA, GUAM, AMERIKANSKA SAMOA, WAKEÖARNA, NORDMARIANERNA, VARJE DELSTAT I USA OCH DISTRICT OF COLUMBIA) ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON (U.S. PERSON, SÅSOM DEFINIERATS I REGULATION S I UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933, I DESS NUVARANDE LYDELSE) ELLER NÅGON JURISDIKTION DÄR UTGIVANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT ÄR FÖRBJUDET ENLIGT LAG. DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT KAN STRIDA MOT LAG I VISSA JURISDIKTIONER (I SYNNERHET USA OCH STORBRITANNIEN)

M2 Asset Management AB (publ) (“Bolaget” eller ”M2”) offentliggör resultatet av det frivilliga återköpserbjudandet som M2 offentliggjorde den 17 september 2024 (”Återköpserbjudandet”) till innehavare av Bolagets utestående icke-säkerställda obligationer med rörlig ränta, med förfall den 15 januari 2025, ISIN SE0016802854 och med utestående volym om SEK 2 000 000 000, varav Bolaget innehar SEK 1 093 750 000 (”Obligationerna”).

Återköpserbjudandet löpte ut kl. 12:00 CEST den 23 september 2024 och genomfördes i enlighet med villkoren beskrivna i återköpsdokumentet daterat 17 september 2024 (”Återköpsdokument”), med en ökning av den begränsade återköpsvolymen från SEK 300 000 000 till SEK 400 000 000.

Återköp om totalt SEK 507 500 000 har begärts avseende Obligationerna. M2 har accepterat återköpsförfrågningar av Obligationerna med ett nominellt värde om SEK 400 000 000. Återköpsförfrågningarna har accepterats pro rata i enlighet med förfarandet som beskrivs i Återköpsdokumentet med en prorateringsfaktor om 78,125 procent. Efter genomfört Återköpserbjudande kommer volymen på Obligationerna exklusive M2s innehav att uppgå till SEK 506 250 000. Likviddag för Återköpserbjudandet förväntas vara den 25 september 2024.

Dealer Manager:
Nordea Bank Abp: NordeaLiabilityManagement@nordea.com