Drömkontrakt för M2 Retail Solutions: Inreder Bang & Olufsens butiker världen över

Report this content

Rydöbruk/Köpenhamn, 24 juni 2013 – Bang & Olufsen väljer svenska M2 Retail Solutions som leverantör av butiksinredningar. M2 Retail Solutions kommer att göra ritningar, bygga och leverera alla interiörer som grundar sig på den nya designen till de flesta Bang & Olufsen-butiker i världen.  Drömkontraktet är viktigt för det Halländska företaget som spår nyanställningar och expansion de kommande åren.

Danska Bang & Olufsen har idag cirka 850 butiker världen över och det nya inredningskonceptet gäller både nytillkommande och gamla butiker.

”Vi är otroligt stolta över att få Bang & Olufsen som kund. Det är ett erkännande för vår kompetens och vår målmedvetna strävan efter att vara en partner till premium- och lyxvarumärkena då de skall öppna butiker internationellt”, säger Björn Jernberg på M2 Retail Solutions.

Danska Bang & Olufsen, kända för sin design och exklusivitet inom hemelektronik, har idag återförsäljare i mer än 70 länder. Den första butiken utrustad med det nya butikskonceptet är Bang & Olufsens nyöppnade flaggskeppsbutik på Ströget i Köpenhamn.

"M2 har lång erfarenhet av att inreda butiker och har spelat en viktig roll i lanseringen av vårt nya butikskoncept", kommenterade Niels Erik Haug-Larsen, Bang & Olufsens chef för Retail Network Development.

För M2 Retail Solutions, som är en ledande global aktör inom butiksetablering, är det nya samarbetsavtalet också viktigt av en annan orsak.

”Att få tillväxt är inte många förunnat i Sverige idag. Vår internationella verksamhet och närvaro gör det möjligt att följa med våra kunder dit där marknaden växer. Tack vare det säkrar vi arbetstillfällen även i Sverige och kan förhoppningsvis också skapa nya hos såväl oss som i underleverantörsledet”, säger Björn Jernberg.

För mer information, kontakta:

Björn Jernberg, marknadsdirektör, M2 Retail Solutions, tel + 46 735-229 112,

bjorn.j@m2retailsolutions.com (Foto: Björn Jernberg, M2 Retail Solutions)

Morten Juhl Madsen, Bang Olufsen, MJM@Bang-Olufsen.dk

__________________________________________________________________________________

M2 Retail Solutions erbjuder helhetslösningar för globala butiksetableringar, allt från design av

butikskoncept till nyckelfärdiga butiker. Företaget, som grundades 1935 i Rydöbruk utanför

Halmstad, har kontor i Sverige, Danmark, Kina och Hong Kong. Under de senaste tio åren har

M2 Retail Solutions genomfört uppdrag som omfattat design och inredning för över 2 000 butiker

och 1 500 shop-in-shops i mer än 70 länder. Företaget har ett 70-tal medarbetare och omsätter

cirka 150 miljoner kronor.