M2S erhåller order i Spanien värd 2,7 Mkr

M2S erhåller order i Spanien värd 2,7 Mkr M2S spanska dotterbolag har erhållit en order värd 2,7 Mkr från den baskiska regeringen. Den baskiska regeringen, som har som mål att utbilda den baskiska befolkningen i IT, utbildar nu i ett första steg sin egen personal i Vitoria, San Sebastian och Bilbao. Den baskiska regeringen har som mål att införa interaktiv utbildning till den baskiska befolkningen. I ett första steg har man nu gett M2S spanska dotterbolag en order rörande interaktiv utbildning för regeringens anställda. Ordern gäller standardutbildningar i Office 2000 och Internet 2000. Leveransen som gjorts i mars 2001 ger regeringsanställda i Vitoria, San Sebastian och Bilbao tillgång till kurserna över intranätet. "I Norden, och särskilt så i Sverige, har betydande insatser gjorts under en stor del av nittiotalet för att generellt sett höja datamognaden i dessa länder. Vi ser nu tydliga tecken på motsvarande utveckling i flera andra europeiska länder, och det är naturligtvis därför väldigt glädjande att vi som i detta fall får en möjlighet och ett förtroende att aktivt vara med i dessa processer", säger Harald Nilsonne, VD M2S, i en kommentar. För mer information kontakta gärna: Harald Nilsonne, VD M2S 08-506 424 00 Sverige AB harald.nilsonne@m2s.com M2S affärsidé är att utveckla, producera och marknadsföra interaktiva program för e-learning. Programmen marknadsförs under varumärkena Wit och TutorWin och tillhandahålls på elva språk. Som Europas ledande aktör inom e-learning för IT-utbildning finns M2S etablerat med egna dotterbolag i Danmark, Finland, Frankrike, Irland, Norge, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland. M2S är från och med januari 2001 noterat på Stockholmsbörsens Attract 40 lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/03/20010403BIT00320/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/03/20010403BIT00320/bit0002.pdf