M2S får global order i samarbete med PricewaterhouseCoopers

M2S får global order i samarbete med PricewaterhouseCoopers M2S har erhållit en global order från ett av Sveriges största globala företag med verksamhet i 150 länder. Ordern innebär produktion av kundanpassade interaktiva kurser för fyra olika SAP-moduler. Målgruppen är berörd personal över hela världen och samtliga utbildningar produceras på engelska. Ordern är ett resultat av ett samarbete mellan M2S och PricewaterhouseCoopers. M2S strategi är samarbete med ledande internationella partners på global basis. Den order M2S erhållit innebär även ett genombrott för det produktionssamarbete som M2S tidigare inlett med ett av världens ledande management consulting-företag; PricewaterhouseCoopers (PWC). PricewaterhouseCoopers ingår i M2S Production Partner Program (PPP) där utvalda M2S-partners inom ramen för PPP kan producera utbildningar åt sina kunder på licens. Samarbetet kring den aktuella ordern innebär det första gemensamma globala projektet och är det hittills mest omfattande produktionssamarbetet inom ramen för M2S Production Partner Program. -Vi vet att denna marknad har en otrolig potential. Att PricewaterhouseCoopers, som världens ledande konsultföretag, valt att bli en aktiv partner i M2S Production Partner Program visar att vår satsning är rätt. Det är både glädjande och lovande inför framtiden att vi tillsammans lyckats skapa ett attraktivt erbjudande och knyta en global kund ännu närmare oss, säger Stefan Gardefjord, VD M2S Sverige AB. Kunden tog beslutet att låta M2S och PWC i samarbete producera utbildningarna efter en noggrann utvärdering av ett pilotprojekt inom kundens verksamhet i USA, där utbildning i tre SAP-moduler testades. Utvärderingen av projektet har nu lett till en global order rörande SAP- utbildning för modulerna Finance, Controlling, Sales & Distribution och Material Management. Utbildningarna, som kommer att distribueras via kundens intranät, implementeras under hösten 2001. För mer information kontakta gärna: Johan Linglöf, CFO, M2S Sverige AB 08 - 506 424 00 johan.linglof@m2s.com Stefan Gardefjord, VD, M2S Sverige AB 08 - 506 424 00 stefan.gardefjord@m2s.com M2S affärsidé är att utveckla, producera och marknadsföra interaktiva program för e-learning. Programmen marknadsförs under varumärkena Wit och TutorWin och tillhandahålls på elva språk. Som Europas ledande aktör inom e-learning för IT-utbildning finns M2S etablerat med egna dotterbolag i Danmark, Finland, Frankrike, Irland, Norge, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland och totalt 430 anställda. M2S är noterat på Stockholmsbörsens Attract 40-lista. M2S Partner Production Program: Inom ramen för M2S Partner Prodcution Program (PPP) kan utvalda partners på licens producera produkter åt sina kunder med hjälp av M2S Tools. Samarbete med partners inom PPP innebär för M2S en utvidgning av produktionskapaciteten och ger ytterligare möjligheter att på kort tid skapa effektiva e-learningprodukter anpassade efter kundens specifika behov. Utvalda partners utbildas av M2S och kan med stöd av M2S erfarna e-learningproducenter producera kundanpassade utbildningar (Custom) och Wist (Website Information Support and Training applications). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/01/20010601BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/01/20010601BIT00340/bit0001.pdf