M2S får tysk order värd 2,5 Mkr

Report this content

M2S får tysk order värd 2,5 Mkr M2S tyska dotterbolag har fått en order av BfA, Bundesversicherungsanstalt für Angestellte, värd 2,5 Mkr. Ordern avser interaktiv utbildning i samband med uppgradering till Lotus Notes R5 och utbildning för SAP R/3 HR-modul. BfA är Tysklands största federala försäkringsbolag för anställda med drygt 26 000 anställda och ca 30 miljoner personer anslutna i Tyskland. BfA är sedan tio år kund till M2S och har tidigare köpt bl a standard- och kundanpassade datorstödda utbildningar. I samband med en uppgradering till Lotus Notes R5 och introduktionen av SAP R/3 HR-modul har BfA åter valt M2S som samarbetspartner och utbildningsproducent. Totalt kommer ca 20 000 användare av de olika utbildningarna att få tillgång till kurserna som levereras via företagets intranät. Samtliga utbildningar är kundanpassade och M2S kommer även att bistå med konsultation och övrig service. "Sedan 1991, då BfA implementerade de första M2S-producerade utbildningarna, är vi deras huvudleverantör av e-learningprodukter för MS Office och kundanpassade utbildningar. Den order vi nu har fått av BfA är ytterligare ett resultat av en lång och givande affärsrelation med en av våra nyckelkunder", säger Klaus Murges, VD för M2S tyska dotterbolag. Utöver utbildningslicenser köper BfA även bl a konsultation kring personalinformation samt integration av produkterna till tryckt media. M2S har tidigare även utvecklat och levererat både utbildningsmedia och implementationskoncept åt BfA. För mer information kontakta gärna: ·Johan Linglöf, CFO, M2S Sverige AB 08 - 506 424 00 johan.linglof@m2s.com ·Stefan Gardefjord, CEO, M2S Sverige AB 08 - 506 424 00 stefan.gardefjord@m2s.com M2S affärsidé är att utveckla, producera och marknadsföra interaktiva program för e-learning. Programmen marknadsförs under varumärkena Wit och TutorWin och tillhandahålls på elva språk. Som Europas ledande aktör inom e-learning för IT-utbildning finns M2S etablerat med egna dotterbolag i Danmark, Finland, Frankrike, Irland, Norge, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland och totalt 430 anställda. M2S är noterat på Stockholmsbörsens Attract 40 lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/26/20010626BIT00780/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/26/20010626BIT00780/bit0002.pdf