M2S slutför finansiering, och upptar lån om ytterligare 24 Mkr

M2S slutför finansiering, och upptar lån om ytterligare 24 Mkr Som tidigare meddelats upptog M2S i juli ett lån om totalt 26 Mkr. Lånet utgör en del av den löpande rörelsefinansieringen intill dess att den pågående försäljningen av den lärarledda utbildningsverksamheten i Tyskland har genomförts. Registreringen av två separata legala enheter i Tyskland, en för e-Learning och en för lärarledd utbildning, är nu formellt klar, varför M2S kunnat slutföra finansieringen genom att uppta ytterligare lån om totalt 24 Mkr. Sammantaget har M2S därmed upptagit lån om totalt 50 Mkr från SEB samt ett konsortium bestående av grundare, huvudägare och investerare. M2S huvudägare Harald Nilsonne har i samband med det nya lånet ställt ut ytterligare 350 000 köpoptioner på sitt eget aktieinnehav till medlemmar i lånekonsortiet. För ytterligare information kontakta gärna: Stefan Gardefjord Johan Linglöf Verkställande Direktör CFO Tel: 08-506 424 00 Tel: 08-506 424 00 Stefan.Gardefjord@m2s.com Johan.Linglof@m2s.com M2S affärsidé är att utveckla, producera och marknadsföra interaktiva program för e-learning. Programmen marknadsförs under varumärkena Wit och TutorWin och tillhandahålls på tio språk. Som Europas ledande aktör inom e-learning för IT-utbildning finns M2S etablerat med egna dotterbolag i Danmark, Frankrike, Irland, Norge, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland. M2S är noterat på Stockholmsbörsens Attract 40 lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/02/20010802BIT00240/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/02/20010802BIT00240/bit0002.pdf