Stefan Gardefjord tillträder som VD för M2S

Stefan Gardefjord tillträder som VD för M2S den 1 maj 2001 Som tidigare aviserats har Stefan Gardefjord anställts som verkställande direktör för M2S. Stefan Gardefjord tillträder befattningen den 1 maj 2001. Planenligt kommer samtidigt M2S nuvarande VD Harald Nilsonne, tillika bolagets huvudägare, att övergå till att arbeta som heltidsarbetande styrelseordförande. Nuvarande ordföranden Carl-Diedric Hamilton kommer att fortsätta som vice ordförande i styrelsen. För mer information kontakta gärna: Harald Nilsonne, VD M2S Sverige AB 08-506 424 00 harald.nilsonne@m2s.com M2S affärsidé är att utveckla, producera och marknadsföra interaktiva program för e-learning. Programmen marknadsförs under varumärkena Wit och TutorWin och tillhandahålls på elva språk. Som Europas ledande aktör inom e-learning för IT-utbildning finns M2S etablerat med egna dotterbolag i Danmark, Finland, Frankrike, Irland, Norge, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland. M2S är från och med januari 2001 noterat på Stockholmsbörsens Attract 40 lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/24/20010424BIT00020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/24/20010424BIT00020/bit0001.pdf