Amerikansk IT-analytiker uppmärksammar svenska B2B-produkten PipeChain

Report this content

Amerikansk IT-analytiker uppmärksammar svenska B2B-produkten PipeChain I sin senaste rapport om den globalt växande marknaden för produkter inom Supply Chain Management framhåller den amerikanska analysbyrån AMR Research den svenska mjukvaran PipeChain som ett exempel på en framgångsrik B2B-lösning. Analytikern Robert Ferrari påpekar, att alltfler tillverkningsföretag inser vidden av ett fungerande system för styrning av försörjningskedjan eftersom resultatet av produktionen alltid är beroende av den svagaste länken i kedjan. "Många företag kommer att behöva ett prisvärt alternativ till EDI, som samtidigt motiverar de stora investeringar de gjort i ett affärssystem. Med begränsade ekonomiska och tekniska resurser söker dessa företag hela tiden avancerad teknologi som kan förbättra planeringen av försörjningskedjan, flödes- och påfyllningsprocesserna på ett mera kostnadseffektivt sätt. De kan välja mellan att försöka förbättra det befintliga teknologin, utveckla applikationsalternativ som kanske erbjuds dem från flödesdrivaren i försörjningskedjan eller överväga ett helt nytt angreppssätt för sin försörjningskedja." "Några framsynta utvecklare har tävlat om att fånga detta marknadstillfälle genom att erbjuda en plattformsbas av utökad supply chain-tillgänglighet och integration, kopplad till företagsöverbryggande planering och beslutssamordning. Bland dem finns Consolidated Commerce, PipeChain, SupplySolution, RockySoft och WorldChain." PipeChain är den enda svenska produkten som nämns i rapporten - de övriga är amerikanska. Den här analysen förstärker det uttalande, som Steve Banker, analytiker från amerikanska ARC, gjorde för några veckor sedan, om att "PipeChain just nu är en av de få SCM-system som klarar att övergå från pilotprojekt till skarp drift." PipeChain AB är ett dotterbolag till MA-system AB i Lund. Det grundades 1999 och det är där som utveckling, marknadsföring och support av programvaran PipeChain bedrivs. Sommaren 2000 bildades ett dotterbolag till PipeChain AB i USA - PipeChain Inc., med kontor i Chicago, Philadelphia och San Fransisco. PipeChain har implementerats på Ericsson Radio Systems, Munksjö Förpackningar, The Absolut Company och Volvo Motorproduktion samt till många av deras underleverantörer. Bland partners på den globala marknaden finns IBS, IFS, Arthur Andersen och Viewlocity. För ytterligare information, kontakta Per Grettve, VD, PipeChain AB, 046- 32 90 00. Läs mer om PipeChain på www.pipechain.com . Med vänlig hälsning Marie Bosund Pressansvarig PipeChain AB 046-32 52 04 0709-89 52 04 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/16/20010516BIT00720/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/16/20010516BIT00720/bit0001.pdf