Varberg får sin första fullutrustade Apple-butik

Report this content

Macforums fjärde butik i Västsverige öppnar inom kort i på Kungsgatan i Varberg.

– Det är mitt i smeten och lokalen byggs enligt senaste Apple-konceptet, säger Macforums VD Martin Barregård. Vi känner oss otroligt välkomna i Varberg och går in med stor ödmjukhet. Ambitionen är att skapa en stark lokal identitet.

Apple Premium Resellers kan allt om Apple-världen och har också ett komplett sortiment av produkter. När Macforum slår upp dörrarna på Kungsgatan 20 i Varberg den 15 februari kan man dessutom erbjuda garanti- och servicehandläggning på plats.

– Det är en standard som kallas Authorized Service Provider som tidigare inte har funnits närmare än Göteborg, Halmstad och Borås. Macforum satsar alltid på att hålla Premium-nivå eftersom våra kunder ska veta att vi har koll på det enorma utbudet av program och tillbehör till Mac-plattformen och framgångsrika innovationer som iPad, iPod och iPhone.

Varberg ses som en ny och intressant marknad. Bland annat för att 2 000 Mac-datorer redan finns ute bland stadens skolelever. Beskedet om den kommande butiken har dessutom redan väckt förväntningar. Bland annat från kommunens marknadsavdelning.

– Det känns fantastiskt att vara så efterlängtad. Men vi kommer att rekrytera lokalt och har inga planer på att dra in och kaxigt berätta vad som gäller i storstan, betonar Barregård.

Macforum grundades 1992 och var pionjär när det gällde att sätta kunden i centrum. Datorer, program och tillbehör kompletterades med utbildningar, service och företagssamarbeten.

Macforum har idag butiker på Kungsgatan och Östra Hamngatan i centrala Göteborg och i Partilles köpcentrum Allum. Med tillskottet i Varberg kommer företaget att sysselsätta cirka
50 anställda och nå en omsättning på över 200 miljoner.

– Vår affärsidé handlar om kvalitet och långsiktighet med spets och bredd. Vi har inga ansträngda expansionsplaner. Men när tillfälle uppstår slår vi till. Och Varberg är ett lysande exempel på både intressant marknad och utmärkt butiksläge.

För mer information:
Martin Barregård, VD Macforum