Ny ordförande i Machine & Tool Association of Sweden (MTAS)

Report this content

Chris Schmidt, VD på WhizCut of Sweden är ny ordförande i Machine & Tool Association of Sweden sedan november 2011. WhizCut of Sweden är en av de ledande tillverkarna av hårdmetallskär, speciellt utvecklade för längdsvarvar. I samband med skiftet vill vi också passa på att tacka vår tidigare ordförande Hans Hellgren som har drivit föreningen framgångsrikt.

Både Hans och Chris har varit med från Machine & Tool Association of Swedens räkning i skapandet av den nya mässan för tillverkande industri, Manufacturing & Automation Expo M.A.X. Mässan sker den 23-26 oktober 2012 på Stockholmsmässan. Förutom MTAS är Stockholmsmässan och SVMF arrangörer. Mer information om mässan hittar du på www.maexpo.se

Åsa Hansson blir ny verksamhetsledare för Machine & Tool Association of Sweden och börjar den 30 januari 2012. Åsa jobbar idag som chef för den operationella verksamheten på Exportrådets kontor i Guangzhou i Kina. Hon har arbetat i Kina i 6 år både på Exportrådet och som avdelningschef på IKEA. Vi är mycket glada över att få välkomna Åsa som tar över rollen efter Elin Lydahl som går till Sweco Energuide som hållbarhetschef.

För mer information kan ni kontakta Robert Kingfors, VD på Teknikföretagens Branschgrupper AB på telefon 08-782 09 64, robert.kingfors@teknikforetagen.se alternativt Kristina Ros, assistent på Machine & Tool Association of Sweden på telefon 08-782 09 54, mtas@teknikforetagen.se

Machine & Tool Association of Sweden är branschföreningen för verktygs- och verktygsmaskintillverkare i Sverige och finns hos Teknikföretagens Branschgrupper AB. Mer information om Machine & Tool Association of Sweden finns på www.mtas.se

Teknikföretagens Branschgrupper AB är ett helägt dotterbolag till Teknikföretagen. Vår affärsidé är att tillhandahålla effektiva sekretariat för sammanslutningar inom olika teknik- produkt- och intresseområden. Mer information om vår verksamhet finns under www.branschgrupperna.se och www.teknikforetagen.se

Taggar: