Nu har Maconomy fler än 100 000 användare

Report this content

Antalet aktiva Maconomy-användare har passerat en milstolpe. När vår kund Lindebergs Grant Thornton nu investerat i ytterligare 300 användarelicenser blev det totala antalet användare 100 011 i hela världen.

Detta nya avtal är ännu en bekräftelse på att Maconomys fokus på att utveckla affärssystem speciellt för ”professional services”-företag är en framgångsrik strategi. Detta segment växer enligt oberoende analytiker dubbelst så snabbt som traditionella segment för affärssystem.
Lindebergs Grant Thornton är ett oberoende revisions- och konsultföretag inom Grant Thornton International. Företaget har använt Maconomy sedan 1998 och har efter denna den senaste ordern 850 aktiva Maconomy-användare. Med nuvarande tillväxttakt räknar företaget med att de aktiva snart ska vara över 1 000 personer. Företaget planerar också att senare i höst börja använda Maconomy Consulting Solution och AnalytiX, Maconomys rapportlösning. Med tiden införs även SpeedSheet, Maconomys senaste funktion för tidraportering.
”Det gläder oss att se hur väl våra lösningar fungerar hos kvalificerade konsultföretag och att de väljer att växa med oss” säger Bo Johansson Country Manager Maconomy Sverige. ”Vår lösning är enkel att anpassa till växande kunders allt mer komplexa behov.”
”Det här avtalet är en viktig milstolpe för oss” säger Hugo Dorph, CEO, Maconomy. ”Avtalet med Lindebergs Grant Thornton visar att det sätt vi utvecklar funktionaliteten i våra produkter verkligen motsvarar kundernas behov. Det visar också att våra kunder är lojala mot Maconomy och tror på vår långsiktiga framgång.”
Maconomys affärssystem för tjänste- och projektintensiva företag har nu mer än 100 000 användare i över 50 länder med kontor i USA och Europa, samt ett omfattande partnernätverk. Maconomy grundades i Danmark 1989 och är noterat på Köpenhamnsbörsen.
Bland våra kunder kan vi nämna: Deloitte, Institute of Marine Research, KPMG Switzerland, Millward Brown, Norconsult Telematics, Norwegian Geotechnical Institute, Philips, PricewaterhouseCoopers, Rambøll, Research International, Technia, WM-data samt många internationella reklambyrånätverk, som Interpublic, Omnicom Group, Publicis Groupe och WPP.
För mer information, se www.maconomy.com eller kontakta
Bo Johansson, Country Manager Maconomy, Sverige
08-587 077 00; bo.johansson@maconomy.com

Maconomy är en global leverantör till tjänste- och projektorienterade företag av branschlösningar som optimerar rapportering och analys i ett integrerat affärssystem.