Nya grafiska profileringsuppdrag

Report this content

Nya grafiska profileringsuppdrag made in sweg graphics ab har under de senaste åren rönt uppmärksamhet för de stora heltäckande profileringsdekorerna i fyrfärg applicerade på företagsfordon för företag med egna stora vagnparker t.ex. bryggerierna Pripps, Spendrups och Falcon och livsmedelsdistributörerna KF, D & D, Brödmästarna m.fl. Intresset att profilera sitt företag och stärka sina varumärken på dessa rullande media ökar : Coca-Colas distributionsbilar i Sverige och Norge, Posten Sveriges alla nya fordon, Scans lastbilspark är några andra exempel. Alla dessa har sina fordonsdekorer gjorda av made in sweg graphics, som kontinuerligt ökat sin marknadsandel i detta segment och nu blivit marknadsledare. Resultaten har också uppmärksammats utanför Sverige: DeLaval kontrakterade företaget nyligen för profileringsdekor av fler än 4000 fordon i 53 länder. Nu går NNP - Nedre Norrlands Producenter och Milko ihop under det gemensamma namnet Milko. made in sweg graphics har fått uppdraget; nyprofilering på totalt 185 transportfordon - lastbilar och tankbilar. Avtalet är ett helhetskoncept och omfattar både projektledning, design, produktion och montage. Den nya Milkodekoren kommer att synas på de första fordonen under september månad. made in sweg graphics ab som etablerades 1972 är ett företag i Solvanggruppen.Företaget är idag en av de ledande producenterna av tekniskt avancerade screen- och digitaltryck för profilering och varumärkes- uppbyggnad. Verksamheten omfattar dekor på fordon; lastbilar, bussar, personbilar och idag även flygplan, tryckning av stortavlor i färg, dekaler, affischer och skyltar. Verksamheten leds från kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg och all produktion sker på egen fabrik i Sveg. made in sweg graphics har ett helhetskoncept, som omfattar design, projektledning, produktion, montage och underhåll, vilket är grunden för ett kostnadseffektivt genomförande. För ytterligare information kontakta: made in sweg graphics ab.Tel: 08-594 103 01. Christer Nilsson. Telefax: 08-594 103 19. Epost: christer.nilsson@madeinsweg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/25/20000825BIT00430/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/25/20000825BIT00430/bit0002.pdf