MadeForKids går all-in

Report this content

För ungefär ett år sedan startade e-handeln MadeForKids med en tydlig positionering och budskap kring ekologiskt hållbara barnkläder. Marie, en driven entreprenör, tvåbarnsmamma och miljökonsult grundade företaget på sin ideologiska grund att ekologiska kläder inte måste kompromissa på funktion och design. Nu, ett år senare har teorierna omsatts till verklighet och MadeForKids närmar sig sin 2000:e kund.

Med kända märken såsom KatvigIsbjörn of SwedenGeggamojaZunblock,Houdini med flera så attraherar vi en stor målgrupp föräldrar med hög miljömedvetenhet. Att dessutom erbjuda fri frakt, snabba leveranser och hög kundservice har visat sig vara framgångsfaktorer, framförallt för våra kunder i norra Sverige som är vana vid e-handel och ställer höga krav.

-Att driva e-handel idag bygger på engagemang både från oss och våra kunder. Det är därför extremt viktigt att bli personlig och visa att vi bryr oss både i form av vår kundtjänst, men också i de sociala sammanhang som vi förekommer, tex Facebook och andra sociala forum, säger Marie Wennergren, VD och grundare.

Nu startar sommarrean och därefter börjar vi ladda inför hösten och räknar då med att få in fullsortiment på några av våra mest populära märken.

För mer information, besök oss på http://www.madeforkids.se, eller kontakta Marie Wennergren via e-post, marie@madeforkids.se, eller telefon 08-644 46 04.

MadeForKids borde ha startat för länge sedan. I flera år har vi efterlyst designade, funktionella barnkläder som tillverkats på naturens villkor, men alltid tvingats kompromissa på något av kraven. Nu gör vi verklighet av det vi själva tror att fler föräldrar vill ha – en butik där du kan shoppa loss med gott samvete! För vem tycker inte att det är roligt att handla barnkläder? Välkommen in i butiken, http://www.madeforkids.se.

www.madeforkids.se - www.ekologiskabarnkläder.com -www.facebook.com/MadeForKids - @MadeForKids

Taggar: