Crosskey Banking Solutions AB effektiviserar sitt konsultinköp med Madeo

Crosskey, leverantör av kompletta banktjänstlösningar, har tecknat avtal med Madeo för inköp av IT-konsulttjänster. Avtalet, som är på två år, innebär att Madeo kommer att få en aktiv roll i att utveckla Crosskeys inköp av konsulter.

-Marknaden är inne i en spännande fas där allt fler kunder vill ta ett helhetsgrepp på sitt totala konsultinköp. Precis som för Crosskey så handlar det inte enbart om att sänka konsultkostnaderna, utan även att ständigt förbättra kvaliteten på inköpet. Det här är ingen punktinsats, utan ett kontinuerligt förbättringsarbete som skapar större värde för kunden och målet är att öka deras konkurrenskraft, säger Anders Gratte, Vd på Madeo. Crosskey, ett helägt dotterbolag till Ålandsbanken, är en expansiv aktör som ifjol tog klivet in på den svenska marknaden, i samband med Ålandsbankens förvärv av Kaupthing Bank Sverige. -Madeo är en leverantör som kan finansbranschen och som förstår vår affär. Vår målsättning är tydlig, vi ska växa på den nordiska marknaden, och en viktig byggsten är då att effektivisera inköpet av de konsulter som behövs för att utveckla vår verksamhet. Med Madeo kan vi minska vår administration och ändå få en hög kvalitet och bra översikt av konsultinköpet, säger Carita Weiss, VD på Crosskey.

Taggar: