Kjell Duveblad förstärker Madeos styrelse

IT-veteranen Kjell Duveblad går in i konsultförmedlaren Madeos styrelse. Duveblad är styrelseordförande i TradeDoubler, Remium Fondkommission samt Trio Enterprise. Han sitter också i styrelserna för Enea, Bure Equity, EnergoRetea, FSAB, Teleopti och 3L.

- Madeo har en stark affärsmodell som visat sig vara väldigt framgångsrik på marknaden. Jag ser fram emot att få arbeta med att vidareutveckla bolagets strategier, med sikte på en ännu starkare tillväxt. Säger Kjell Duveblad

Kjell Duveblads operativa bakgrund finns i IT-branschen, där han bland annat varit ansvarig för ett av IBMs viktigaste affärsområden, samt som mångårig Sverige- och Nordenchef för Oracle.

Madeo har på bara tre år tagit ett stabilt grepp om konsultförmedlingsbranschen och omsatte 325 miljoner kronor 2007. Madeo förmedlar IT- och verksamhetskonsulter samt erbjuder också verktyg med vars hjälp konsultintensiva organisationer på ett strukturerat sätt kan hantera inköp och hantering av externa konsulter.

- Vi är glada att få Kjell till styrelsen och ser fram emot att få del av hans erfarenhet och nätverk, säger Madeos VD Anders Gratte.