MADEO SKRIVER RAMAVTAL MED VATTENFALL KRING TEKNISKA KONSULTTJÄNSTER

Madeo meddelar idag att man tecknat ett ramavtal med Vattenfall gällande upphandling av tekniska konsulttjänster. Avtalet skrivs på två år och gäller inom verksamhetsområdena Kärnkraft, Vattenkraft och Vindkraft. I och med avtalet tilldelar Vattenfall Madeo statusen A-leverantör, vilket innebär att Madeo är ett av de företag som i första hand kommer att tillfrågas vid behov av konsulttjänster.

Madeo kommer att förse Vattenfall med teknikkonsulter inom ett brett kompetensområde och kommer även att fungera som broker gentemot mindre konsultbolag.

-Vattenfall är en fantastiskt spännande kund för Madeo, och jag tror på ett nära samarbete framöver. Vattenfall sökte partners som förutom att förse dem med kvalificerade teknikkonsulter även kunde arbeta med dem på ett strategiskt plan, och vi är förstås mycket glada att de valde Madeo. Vi är ett innovativt företag som kommer att bistå Vattenfall med lösningar för att effektivisera inköpet av konsulttjänster, säger Anders Gratte, Vd på Madeo