Madeo Sourcing Group byter bolagsnamn efter att ha blivit förvärvat av ZeroChaos

Madeo Sourcing Group AB, en av Nordens snabbast växande leverantörer av inköpslösningar för konsulttjänster, meddelade idag att bolaget, från och med 2011-11-23 bytt bolagsnamn. Bolagets nya namn är ZeroChaos AB.

Madeo som sedan starten 2005 har vuxit till att bli en erkänd aktör inom konsultförmedling, och leverantör av inköpslösningar för konsulttjänster, blev den 28 juli i år förvärvat av ZeroChaos, ett globalt företag inom effektiv resurs- och kompetenshantering, med huvudkontor i Orlando Florida.

- Sedan förvärvet tidigare i år har vi fokuserat på att stärka och effektivisera vårt nya tjänsteutbud från Madeo och ZeroChaos både lokalt och internationellt. För att skapa trovärdighet och vinna erkännande som ett internationellt företag, är det viktigt att kombinera det nya tjänsteutbudet med en förändring av företagets namn, säger Anders Gratte, Managing Director för ZeroChaos EMEA.

Samtliga av Madeos verksamheter i Sverige, Finland och Polen påverkas av företagets namnbyte. Organisationsnumret för alla länder förblir oförändrat.

Om ZeroChaos
ZeroChaos, med huvudkontor i Orlando, Florida, är ett banbrytande företag som hjälper visionära företag att uppnå en effektiv hantering och ökad kontroll av resurs- och kompetensnyttjande, genom innovativa private label lösningar och transparanta prissättningsmodeller. ZeroChaos är ett av de snabbast växande företagen i USA. För mer information om ZeroChaos, besök www.zerochaos.com

Om Madeo
Madeo är en av Nordens snabbast växande leverantörer av effektiva inköpslösningar för konsulttjänster. Med verksamhet i Sverige, Finland och Polen, arbetar Madeo med ett brett utbud av stora nationella och internationella företag. Madeo har genom sin snabba och finansiellt sunda tillväxt, utsetts till "Gasellföretag" av den svenska näringslivstidningen Dagens Industri. Koncernens nettoomsättning uppgick till 110 miljoner euro för 2010. För mer information, besök www.madeo.se