Madeo tecknar ramavtal med Försäkringskassan

Framgång för snabbväxande Madeo inom offentlig sektor

Madeo har tecknat två ramavtal med Försäkringskassan i upphandlingen ”Tjänster avseende utveckling, förvaltning och applikationsunderhåll”. Försäkringskassan har valt att tilldela Madeo ramavtal inom områdena ”Standardprodukter” respektive ”Egenutvecklade produkter i Unix”. Avtalet gäller under två år med option på ytterligare två år och innebär att Madeo blir leverantör av konsulter till Försäkringskassan.

– Försäkringskassan kommer att bli en viktig kund för oss och det ska bli intressant att applicera vårt arbetssätt hos dem. Som konjunkturen ser ut nu är det många företag som blir extremt kostnadsmedvetna, och vi märker av en ökad efterfrågan på tjänster som kan sänka kostnader utan att det ger avkall på kvalitén hos konsulterna. Det ska vi se till att Försäkringskassan får möjlighet att erfara, säger Anders Gratte, Vd, Madeo

Avtalet med Försäkringskassan innebär att Madeo breddar sin branschportfölj till att även innefatta offentlig sektor. Madeo arbetar sedan tidigare inom branscherna bank, försäkring, handel, energi och industri med flera av Sveriges största företag som kunder.