ZeroChaos förvärvar det snabbväxande Gasellföretaget Madeo Sourcing Group

Orlando, Florida & Stockholm, Sverige, 28 juli 2011 - ZeroChaos, ett globalt företag inom effektiv resurs- och kompetenshantering, med huvudkontor i Orlando Florida, meddelade idag förvärvet av Madeo Sourcing Group AB, en av Nordens snabbast växande leverantörer av effektiva inköpslösningar för konsulttjänster.

Madeo har sedan starten 2005 vuxit till att bli en erkänd aktör inom konsultförmedling, inköpslösningar för konsulttjänster samt rekrytering. Madeos omsättning har konsekvent överträffat de flesta konkurrenter under de senaste fem åren med en genomsnittlig tillväxt på mer än 160% per år.

- Med huvudkontor i Stockholm blir Madeo en motor i ZeroChaos fortsatta globala expansion, framför allt på den Nordiska och den Östeuropeiska marknaden, där Madeo redan har en stark ställning. De kunskaper, affärssystem och tjänsteutbud som har utvecklats av Madeo kommer avsevärt stärka vår portfölj av tjänster, säger Harold Mills, VD i ZeroChaos.

Med förvärvet av Madeo fortsätter ZeroChaos den senaste tidens initiativ med fokus på tillväxt i syfte att förstärka sitt serviceerbjudande och sin leveransförmåga. Förvärvet gör ZeroChaos till ett av de största professionella tjänsteföretagen i världen.

- Jag är stolt över att få arbeta tillsammans med Harold Mills och ansluta till ZeroChaos team. ZeroChaos drivs av samma entreprenörsanda som Madeo och vi är en perfekt match för deras organisation. Samgåendet ger oss den infrastruktur, internationella ryggrad och finansiella styrka som behövs för en fortsatt och framgångsrik expansion på alla våra marknader, säger Anders Gratte, VD, grundare och huvudägare i Madeo.

Alla Madeos anställda kommer fr.o.m. 28 juli 2011 att övergå till ZeroChaos. Genom samgåendet stärker ZeroChaos sin globala närvaro, lokala leveransförmåga och blir den ledande leverantören av effektiva inköpslösningar för konsulttjänster i norra Europa.

Om ZeroChaos
ZeroChaos, med huvudkontor i Orlando, Florida, är ett banbrytande företag som hjälper visionära företag att uppnå en effektiv hantering och ökad kontroll av resurs- och kompetensnyttjande, genom innovativa private label lösningar och transparanta prissättningsmodeller. ZeroChaos är ett av de största och snabbast växande företagen i USA. För mer information om ZeroChaos, besök www.zerochaos.com

Om Madeo
Madeo är en av Nordens snabbast växande leverantörer av effektiva inköpslösningar för konsulttjänster. Med verksamhet i Sverige, Finland och Polen, arbetar Madeo med ett brett utbud av stora nationella och internationella företag. Madeo har genom sin snabba och finansiellt sunda tillväxt, utsetts till "Gasellföretag" av den svenska näringslivstidningen Dagens Industri. Koncernens nettoomsättning uppgick till 110 miljoner euro för 2010. För mer information, besök www.madeo.se