• Mag+/

Mag+ gör det enkelt för kreatörer och publicister att anpassa innehåll till multipla mobila plattformar.

Report this content

Bolaget presenterar även två iPhone beta-kunder – Svenska ICON och British Journal of Photography.

Mag+, publiceringsplattformen för produktion av digitalt innehåll ämnat för olika typer av datorplattor och mobiler, släpps nu i version 3.5. En av de mest betydelsefulla nya funktionerna i denna uppdatering är ”multiple device export”. Med den kan designers enkelt och med några knapptryckningar översätta sina skapelser från en typ av mobil enhet till en annan. Till exempel, när designen för iPad utgåvan är klar kan den exporteras samtidigt till någon av de andra mobila plattformar som Mag+ stöder, vilket inkluderar iPad, iPhone, Kindle Fire och de två vanligaste Android plattorna (1024x600 och 1280x800). Denna funktion fungerar på Adobe InDesign, CS4, CS5, CS5.5 och CS6.

"Detta förkortar arbetstiden markant och tillgodoser den snabba tillväxten inom mobila förlagsbranschen", säger Michael Freudenthal, Operativ Chef på Mag+ "Genom att göra det enkelt att optimera för flera enheter hjälper vi publicister att skapa digitalt innehåll och experimentera med flera olika plattformar."

iPhone:
I samband med uppdateringen till 3.5 lanseras även företagets första iPhone beta-kunder. British Journal of Photography (BJP), utgiven av Incisive Media, och ICON (Bonnier Tidskrifter). Bägge finns idag tillgänliga på iTunes.

Båda utgåvorna är utformade för iPhone. Varje sida är skräddarsydd för att passa den handhållna läsupplevelsen och utan att behöva zooma in och ut för läsbar text. Med mindre, mer frekventa uppdateringar, kan nya utgåvor enkelt och snabbt laddas ner.

Den första utgåvan från British Journal of Photography profilerar den amerikanska fotografen Roger Ballen och hans fotografier och videor.

BJP’s iPhone utgåva är gratis under en begränsad tid. Från hösten kommer varje veckoutgåva att kosta ca 7 kr.

Livsstilstidningen, ICON, lanserade sin iPhone App tidigare i veckan och blev direkt den mest nedladdade tidnings appen i iTunes. Utgåvorna erbjuder djupgående artiklar om stil, musik, resor, mat, konst, och skönhet i en skräddarsydd läsupplevelse. Varje nummer av ICON’s iPhone app innehåller en längre intervju med en känd profil till exempel Slash och Mattias Dahlgård. Tre svenska utgåvor och tre engelska utgåvor finns nu att laddas ner gratis i iTunes App Store.

För mer information kontakta:

Michael Freudenthal, COO Mag+ , E-mail: michael@magplus.com, Tel: 070-864 04 04

Linda Wakeham, Pressansvarig Mag+ , E-mail: linda.wakeham@magplus.com, Tel: 0730 -28 3030

Om Mag+

Mag+ är en publiceringsplattform för snabb och kreativ produktion av digitala publikationer för läs- och surfplattor. Mag+ debuterade på iPad i april 2010 med den prisbelönta app-utgåvan av Popular Science+. Över 300 Appar, inkluderat Mac World, British Journal of Photography, Sköna Hem, Ernest & Young är idag utgivna på Mag+. Med sitt effektiva produktionsflöde, kraftfulla back-end och funktionsrika applikationsramverk är Mag+ idealiskt för alla - från magasin, böcker och kataloger till marknadsförare och byråer - som vill skapa vackert och fängslande innehåll för alla de miljontals användare av läs- och surfplattor.

För mer information: www.magplus.com