Mag+ rekryterar CTO från HiQ

Report this content

Mag+ har rekryterat Peter Vincent som ny CTO (Chief Technology Officer). Peter Vincent kommer närmast från HiQ, där han har arbetat som Managementkonsult.

Mag+ är en publiceringsplattform för snabb och kreativ produktion av digitala publikationer för läs- och surfplattor. Ny CTO för Mag+ blir Peter Vincent som tillträder sin roll som CTO den 15 augusti. Vincent kommer närmast från en befattning som Managementkonsult för HiQ. Tidigare har Vincent bland annat arbetat på Aristocrat Lotteries där han jobbat med utveckling av nyckelfärdiga system för spelmaskiner, samt även varit ansvarig för offshore spelutveckling i Moskva.

Bildtext: Peter Vincent, ny CTO på Mag+

I rollen som ny CTO för Mag+ ska Peter Vincent leda Mag+’s utvecklingsteam på idag ca 10 personer och ansvara för att förena affärsutveckling och teknisk utveckling.

- Mag+ är, och ska fortsätta att vara, ett av de mest innovativa publiceringssystemen för att enkelt ta olika typer av publikation till läs- och surfplattor. Vi är glada över att nu förstärka vårt utvecklingsteam ytterligare under ledning av Peter, säger Staffan Ekholm, CEO för Mag+.

Ytterligare rekryteringsbehov finns. Till Stockholmskontoret är behovet bland annat en Community Manager samt flera tjänster till utvecklingsavdelningen bland annat Adobe AIR/Flex- Ruby- och InDesign-utvecklare. Se vidare: http://www.magplus.com/about-us/careers

Producera så mycket du vill. Hämta Mag+ mjukvarupaket gratis på http://www.magplus.com

För ytterligare information, kontakta:

Staffan Ekholm, CEO, staffan.ekholm@magplus.com, 070-540 0665

Pressansvarig - Linda Wakeham, linda.wakeham@magplus.com, 0730-283030

Om Mag+:

Mag+ är en digital publiceringsplattform för snabb och kreativ produktion av digitala publikationer för läs- och surfplattor. Med sitt effektiva produktionsflöde, kraftfulla back-end och funktionsrika applikationsramverk är Mag+ idealiskt för alla - från magasin, böcker och kataloger till marknadsförare och byråer - som vill skapa vackert och fängslande innehåll för alla de miljontals användare av läs- och surfplattor. Mag+ utvecklades av Bonniers globala R&D-team på uppdrag av Bonnier Magazines men bolagiserades i början av 2011 under namnet Moving Media+ AB som är det företag som nu fortsätter utvecklingen och den internationella kommersialiseringen av Mag+. För mer information: www.magplus.com