• Mag+/

Mag+ utökar sin publiceringsplattform med nytt Enterprise-erbjudande samt en One-off App för 1500 kr.

Bolaget meddelar även nya funktioner samt stöd för Android.

STOCKHOM 29 NOVEMBER, 2011 - Mag+ presenterar idag två nya erbjudanden som öppnar upp för att fler kreatörer och publicister, stora som små, nu kan ansluta sig till den digitala revolutionen för läsplattor. Med nya ”Mag+ Go!”, en One-off App (enstaka utgåva), sänker Mag+ barriären för publicering av kataloger, e-böcker och andra unika publiceringsidéer. Större publicister och förlag gynnas av erbjudandet ”Mag+ Lead!”, som bland annat erbjuder obegränsad publicering och personlig support till en konkurrenskraftig månadskostnad.

Förutom nya produkterbjudanden uppdaterar Mag+ även sin plattform med nya funktioner. Här ingår bland annat möjligheter att skapa musikspellistor inuti utgåvorna samt flera alternativ för publicister att varumärkesprofilera sina Appar och sin Storefront (in-App butik). Stöd för Samsung Galaxy (10-tum), Motorola Xoom och andra läsplattor som använder Android Honeycomb OS ingår också.

"Mag+ handlar om att underlätta den kreativa processen och ge designers möjligheter att levandegöra alla sina idéer oavsett vad de är", säger VD Staffan Ekholm. "Genom att göra plattformen tillgänglig för ett bredare spektrum av användare hoppas vi att fler ska ta våga testa att ge ut sina unika och kreativa publikationer på iPad och Android-enheter."

Alla Mag+ verktyg är gratis att ladda ner
och man kan producera så mycket man vill utan initiala kostnader. Mer om Mag+’s produkter nedan samt detaljerad information finns att läsa här.

Mag + Go!: (en App, en utgåva) - 1500 kr. Lägg till fler operativsystem eller språk för bara 1500 kr vardera. Uppgradera när som helst. Ingen kostnad för korrigeringar i utgåvan.

Mag + Grow!: (en App, flera utgåvor) - 18 000 kr för en App med obegränsad publicering de fem första månaderna, därefter 4000 kr per månad för obegränsad publicering (debiteras endast för månader när publicering sker). Publicera multipla utgåvor med den inbyggda affären och biblioteket,  tillgång till prenumerationshanteringssystem, analys- och marknadsföringsverktyg med mera för att utveckla verksamheten.

• Mag+ Lead!: (flera Appar, flera utgåvor) - 21 000 kr per månad. Publicera flera Appar och utgåvor till en månadsavgift, inkluderar obegränsat antal App-byggen samt publicering på alla operativsystem som Mag+ stöder. Personlig support och i princip obegränsat antal nedladdningar.

Mag+’s kunder har möjlighet att uppgradera till Mag+ Grow! eller Mag+ Lead! när helst de önskar.

Bland de nya funktionerna som nu också lanseras finns musik, spellistor, social sharing via e-mail och Twitter.

Med musikfunktionen kan man skapa en spellista med låtar inbäddade i App-utgåvan. Användare kan spela upp och pausa i Appens navigeringsfält medan de läser utgåvan.

Andra uppdateringar inkluderar:
• Förbättrad navigering i utgåvor, inklusive förhandsvisningar av en sidas vertikala längd
• Förhandsvisningar av utgåvor
• Anpassningsbara banners och menysystem i in-App store
• Förhandsgranskning av bilder och webbadresser

www.magplus.com

För mer information kontakta:

Michael Freudenthal, COO Mag+, E-mail: michael@magplus.com, Tel: 070-864 04 04

Linda Wakeham, Pressansvarig Mag+, E-mail: linda.wakeham@magplus.com, Tel: 0730 -28 3030

Om Mag+

Mag+ är en publiceringsplattform för snabb och kreativ produktion av digitala publikationer för läs- och surfplattor. Mag+ debuterade på iPad i april 2010 med den prisbelönta app-utgåvan av Popular Science+. Över 100 Appar, inkluderat IKEA-katalogen, Sköna Hem, Mac World, British Journal of Photography är idag utgivna på Mag+. Med sitt effektiva produktionsflöde, kraftfulla back-end och funktionsrika applikationsramverk är Mag+ idealiskt för alla - från magasin, böcker och kataloger till marknadsförare och byråer - som vill skapa vackert och fängslande innehåll för alla de miljontals användare av läs- och surfplattor. www.magplus.com

Taggar: