Mag+ utser Gregg Hano till ny VD

Report this content

Stockholm, 16 april, 2012 – Mag+, som erbjuder en världsledande plattform för digital publicering på läsplattor, har idag utsett Gregg Hano till ny VD. Den New York-baserade mediechefen kommer närmast från Bonnier Corporation där han varit den drivande kraften bakom digitaliseringen av flertalet välrenommerade magasintitlar.

Mag+’s nya VD, Gregg Hano, tillträder sin nya position den 7 maj och efterträder Staffan Ekholm som är en av företagets grundare. Ekholm har sedan augusti 2011 arbetat med att etablera Mag+ på den Amerikanska marknaden och kommer nu vidare att fokusera på företagets internationella expansion.

"Gregg är en pionjär och evangelist inom digital publicering på läsplattor. Med hans erfarenhet, insikt och energi kommer Mag+ att nå sin fulla potential. Jag är oerhört glad att han nu tar en ledande roll i vårt team.” säger Ekholm.

Hano har närmare 30-års erfarenhet från mediabranschen. Han kommer närmast från Bonnier Corporation och en befattning som försäljningsdirektör och vice VD för Bonnier Technology Group. Han har även varit ansvarig utgivare för Bonnier Technology Group, som omfattar titlarna Popular Science, Popular Photography, American Photo och Sound & Vision.

Under Hano’s ledning, och baserad på Mag+, debuterade Popular Science på iPad i samband med lanseringen av den första generationens iPad i april 2010. Popular Science var även först med att erbjuda prenumerationer i iTunes store och var en av de första tidskrifterna att nå 100 000 digitala prenumeranter.

Mag+’s styrelseordförande och ansvarig för Bonniers film- och magasinsverksamhet, Ulrika Saxon, kommenterar:

”Jag är mycket nöjd med utvecklingen av Mag+ på den snabbt växande marknaden för digital publicering på läsplattor, inte minst i USA. Jag ser fram emot att följa en fortsatt accelerering av företagets tillväxt under Gregg’s ledning. ”

För mer information kontakta:

Linda Wakeham, Pressansvarig Mag+ , E-mail: linda.wakeham@magplus.com, Tel: 0730 -28 3030

Om Mag+

Mag+ är en publiceringsplattform för snabb och kreativ produktion av digitala publikationer för läs- och surfplattor. Mag+ debuterade på iPad i april 2010 med den prisbelönta app-utgåvan av Popular Science+. Över 300 Appar, bland andra British Journal of Photography, Mac World, The Next Web, Marie Claire Maison, C Mode,  Sköna Hem, Ernst & Young Executive Magazine med flera, är idag utgivna på Mag+. Med sitt effektiva produktionsflöde, kraftfulla back-end och funktionsrika applikationsramverk är Mag+ idealiskt för alla - från magasin, böcker och kataloger till marknadsförare och byråer - som vill skapa vackert och fängslande innehåll för alla de miljontals användare av läs- och surfplattor.

För mer information: www.magplus.com

Taggar: