MAG stödjer spelare med funktionsvariationer genom insamlingen One Special Day

MAG donerar intäkter genererade i Storbritanninen den 4 oktober till välgörenhetsinsamlingen One Special Day, som hjälper spelare med funktionsvariationer

Stockholm, Sverige - 23 september 2019 - MAG Interactive är stolta att för tredje året i rad stötta välgörenhetsinitiativet One Special Day, som samlar in pengar för att hjälpa spelare med funktionsvariationer. MAG kommer att donera alla sina intäkter i Storbritannien från samtliga spel genererade fredagen den 4 oktober.

Den brittiska ideella organisationen SpecialEffect ligger bakom initiativet och de insamlade pengarna går till att bygga särskilda riggar och utveckla teknik för att hjälpa gamers med funktionsvariationer att spela sina favoritspel. One Special Day stöds i år av över 60 företag inom spelbranschen och MAG är hedrade över att delta.

“Vi på MAG är stolta över att för tredje året i rad stötta detta speciella initiativ, som gör spelvärlden till en mer inkluderande plats,” säger Daniel Hasselberg, VD på MAG Interactive. “Vi beundrar det arbete som SpecialEffect utför för att förändra människors liv och hoppas att vi kan hjälpa dem att nå årets mål genom att donera intäkter från våra spel i Storbritannien.”

För mer information, vänligen kontakta:
Tove Bengtsson / Marketing Communications Manager / +46 (0)72-220 73 22 / tove.bengtsson@maginteractive.se

Om SpecialEffect
One Special Day har anordnats årligen sedan 2016 av den brittiska välgörenhetsorganisationen SpecialEffect, och samlar in pengar för att hjälpa funktionsvarierade spelare. SpecialEffect använder spel och teknologi för att förbättra livskvaliteten för personer med funktionsvariationer. All teknik, från ögonstyrda kontroller till spelriggar, är skräddarsydda för att passa varje individs behov oavsett funktionsvariation. För mer information besök http://www.specialeffect.org.uk

Om MAG Interactive
MAG Interactive är en ledande mobilspelsutvecklare av sociala casualspel till iOS och Android. Med över tio framgångsrika spel i sin katalog når MAG Interactive en miljonpublik varje dag. Företagets spel har laddats ned över 250 miljoner gånger. Globala succéer som Ruzzle, Word Domination och WordBrain har alla nått #1 placering på App Store och Google Play. MAG Interactive har två utvecklingsstudios i koncernen, belägna i Stockholm och i Brighton, och är noterat på Nasdaq First North Premier med tickern MAGI. Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB. Email: info@fnca.se. Telefon: +46 (0)8-528 00 399. För mer information besök www.maginteractive.com.

Taggar: