Quizkampen passerar 100 miljoner nedladdningar

Europas ledande frågespel till mobil passerar imponerande milstolpe.

Stockholm, Sverige - 10 december 2019 - MAG Interactive är stolta att idag meddela att det klassiska triviaspelet Quizkampen har passerat 100 miljoner nedladdningar!

Quizkampen har varit mycket framgångsrikt sedan spelets lansering 2012. Det har spelats av en tredjedel av alla svenskar och har en daglig spelarbas på över en miljon personer världen över. I Tyskland har spelets popularitet sträckt sig så långt att det resulterat i en TV-show - Quizduell Im Ersten - baserat på appen, som är inne på sin sjätte säsong.

Den 22 november påbörjades mjuklanseringen av uppföljaren - Nya Quizkampen - i Sverige. Efter en positiv start utökas nu släppet till fler marknader, och näst ut är Storbritannien.

“Vi är väldigt glada att kunna följa upp den här fantastiska milstolpen med fortsatt utrullning av nästa generation av spelet. Flera miljoner frågesportsälskare är aktiva i Quizkampen varje månad och vi ser fram emot att ge både gamla och nya spelare en upplevelse i absolut världsklass med Nya Quizkampen,” säger Daniel Hasselberg, VD på MAG Interactive.

Tove Bengtsson / Marketing Communications Manager / +46 (0)72-220 73 22 / tove.bengtsson@maginteractive.se

Om Quizkampen
Quizkampen är ett smart och socialt triviaspel där du kan utmana dina vänner och andra spelare världen över i underhållande frågesport. Du spelar sex rundor med tre kunskapsfrågor i en mängd olika kategorier, exempelvis: historia, musik, sport, mat, film, TV, politik, litteratur, geografi och mycket mera. Med över en miljon spelare varje dag är Quizkampen det ledande triviaspelet till smarta telefoner i Europa.

MAG Interactive grundades 2010 och är en global mobilspelsutvecklare av sociala casualspel till smarta telefoner. Spelen i MAGs portfölj har totalt laddats ned över 250 miljoner gånger. Bland de mest mest kända spelen i MAGs breda katalog finns titlar som Ruzzle, Word Domination, WordBrain och QuizDuel. Företagets intäkter kommer i huvudsak från in-app-köp samt annonser. MAG har kontor i Stockholm och Brighton och är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market med tickern MAGI. Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB. Email: info@fnca.se. Telefon: +46 (0)8-528 00 399. För mer information besök www.maginteractive.com

Taggar: