Anna Ericson ny vd för Magasinbolaget

Report this content

Anna Ericson, 43, har utnämnts till ny VD för Magasinbolaget, som ansvarar för försäljningen av annonser till Aftonbladets magasin.
– Anna Ericson är en av de bästa i branschen. Med hennes erfarenhet och kreativa affärssinne ser vi stora möjligheter att utveckla vårt erbjudande, säger Henri Brännström, styrelseledamot och huvudägare i Magasinbolaget.

Anna Ericson kommer närmast från posten som annonsdirektör på Bonnier Tidskrifter. Hon har tidigare arbetat som annonschef på Aftonbladet och försäljningsdirektör på Schibsted Tillväxtmedier.

­– Jag ser verkligen fram emot att leda Magasinbolagets vidare utveckling och att jobba med Aftonbladets produkter. Aftonbladets magasin håller en hög kvalitet och organisationen är snabb, flexibel och i framkant när det gäller utvecklingen i digitala medier. Att få fokusera på försäljning med ett duktigt gäng i en dynamisk miljö känns oerhört stimulerande, säger Anna Ericson.

Magasinbolaget säljer alla annonser för Aftonbladets magasin och veckotidningar samt annonser till vissa kunder online. Bolaget startades år 2011 av Annonsdax och Aftonbladet med målet att samla annonsförsäljningen hos en aktör och därigenom sätta större fokus på magasinen.

Utvecklingen har varit positiv och Magasinbolaget har på ett drygt år expanderat kraftigt och fördubblat antalet säljare. Genom rekryteringen av Anna Ericson stärker bolaget ledningen och rustar för ytterligare tillväxt. Henri Brännström som varit vd sedan Magasinbolaget startades väljer att fortsättningsvis fokusera på styrelsearbetet.

– För oss på Aftonbladet är Anna Ericson en drömrekrytering. Jag har jobbat med Anna tidigare och älskar hennes energi och professionalitet. Hon har alla kvaliteter som krävs för att offensivt utveckla vår annonsaffär, säger Anna Kult, featurechef på Aftonbladet och styrelseledamot i Magasinbolaget.

Anna Ericson tillträder sin nya tjänst den 1 augusti.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Henri Brännström, styrelseledamot Magasinbolaget. Telefon: 070–735 29 10. E-post: henri@magasinbolaget.se.
Anna Kult, featurechef Aftonbladet. Telefon: 070–774 63 36. E-post: anna.kult@aftonbladet.se.

Anna Ericson, tillträdande vd Magasinbolaget. Telefon: 070–676 23 68. E-post: annaericson69@gmail.com.

Taggar: