Försäljning av aktier i Nexcite AB

Report this content

FÖRSÄLJNING AV AKTIER I NEXCITE AB Under slutet av kvartal fyra, 2002, beslutade Magic House AB (publ) att "knoppa av" varumärket Nexcite till ett separat bolag och Magic House AB:s existerande aktieägare erbjöds förvärva motsvarande antal aktier i Nexcite AB (publ) för priset en krona per aktie. Erbjudandet utgick till Magic House aktieägare den 25 november 2002 och anmälningsperioden varade till den 6 december 2002, avstämningsdag var den 20 december. Totalt tecknades ca 5,2 miljoner aktier av totalt 10 miljoner. I prospektet angavs att VPC registreringen beräknades ske senast den 31 januari 2003, men pga av patentverkets långa handläggningstider för bolagsärenden har registreringen försenats. Registreringen beräknas nu vara slutförd under februari månad. För ytterligare information kontakta Jonas Jaenecke, VD 08-40 60 800 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/31/20030131BIT00470/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/31/20030131BIT00470/wkr0002.pdf