Lansering av Nexcite i Turkiet

Lansering av Nexcite i Turkiet Nexcite AB (publ) har slutfört en överenskommelse om exklusiv distribution för den turkiska marknaden med Ulgenler Ltd, Istanbul. Ulgenler Ltd är en etablerad importör av flera välkända varumärken från Europa inom öl och alkoholhaltiga drycker. Bolaget utökar nu sin produktportfölj mot dagligvaruhandeln och restaurangsektorn genom import av Nexcite, man har nyligen fått produktgodkännande för Nexcite från den turkiska staten. Energidrycker är ett relativt nytt segment i Turkiet, men det finns redan ett starkt intresse från konsumenter sida avseende stimulerande drycker. Nexcites introduktion på marknaden har mötts av entusiasm. Ulgenler har för avsikt att börja distributionen i Istanbul under 2003, innan man påbörjar nationell distribution under 2004. Magic House AB (publ) äger för närvarande ca 3,3 miljoner aktier i Nexcite AB (publ). För ytterligare information: Jonas Jaenecke, vd 08-40 60 800 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/23/20031023BIT00370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/23/20031023BIT00370/wkr0002.pdf