Magic House AB (publ) lanserar Nexcite i Japan

Magic House AB (publ) lanserar Nexcite i Japan Mitoh Trading Co Ltd, Tokyo, har accepterat att bli den nya exklusiva importören, marknadsföraren av Nexcite. Den första reguljära ordern kommer att levereras under december månad. Mitoh Trading har sedan mitten av 2001 arbetat parallellt med att få produkten godkänd av myndigheterna samt med marknadsstudier, testförsäljningar och en affärsplan. Mitoh Trading är ett handelshus av japanskt snitt. De kommer att lansera produkten via Japans motsvarighet till TV-shop. Ett 15 tal reklamfilmer är färdigställda. VD Yasuhiro Mitoh säger "Det är ett bra sätt att få produkten känd, därefter kan vi på börja distributionen på mer konventionella kanaler". Mitoh Trading bedömer att Nexcite kommer att kunna säljas bra på nattklubbar, barer och i servicehandeln, när produkten blivit känd. Mitoh Trading har påbörjat förhandlingar med distributörer för dessa intressanta segment. Den japanska marknaden kännetecknas av generellt höga prisnivåer. Intresset för drycker som Nexcite är stort, olika typer av afrodisiska produkter har en mycket stor marknad i Japan. Japan har 125 miljoner invånare med en mycket hög levnadsstandard. För ytterligare information kontakta Magic House vd Jonas Jaenecke, telefon 08-40 60 800. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/04/20021204BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/04/20021204BIT00300/wkr0002.pdf