Magic House relanserar Nexcite i USA

Magic House relanserar Nexcite i USA Chicagobaserade Varuna Beverage Inc. har nu accepterat erbjudandet att bli den nya exklusiva importören, distributören och marknadsföraren av Nexcite. Den första ordern på 300 000 flaskor levereras under november månad. Efter ett utmanande år med varumärkesstämningar och etikettproblem, relanserar Magic House sin örtbaserade dryck Nexcite i USA. Efter omfattande marknadsstudier har Varuna och Magic House gjort ett avtal om att satsa 1,5 miljon dollar i en marknadskampanj under 2003. I första skedet kommer Nexcite att säljas via "On Premise", dvs nattklubbar, barer, restauranger och kryssningsfartyg. Dessa kanaler väljs för att skapa en förstärkt varumärkesmedvetenhet inom målgruppen på platser där de är tillgängliga och villiga att prova nya trender. Speciell fokus kommer att vara på "early adopters markets". Distributionen till "On Premise" kommer att handhas av Southern Wine & Spirits Inc., branchens största distributör. Kampanjen kommer att ha budskapet "New Color of Passion" och "An herbal beverage for the sensual mind and body" Fokus kommer att bli större städer som New York, Los Angeles och trendorienterade städer som San Fransisco och New Orleans samt semesterorter som Las Vegas och Santa Fe. I skede två kommer detaljhandeln att fokuseras. De viktigaste distributionskanalerna kommer att bli "Drug Stores" som innefattar både läkemedel, hälsokost och skönhetsartiklar, men även supermarkets. Den första distributören i denna distributionskanalen kommer att bli Albertson´s som verkar i 33 stater med 2 421 butiker Tony Marsiglia,VD i Varuna Beverages Inc. säger " Vi är mycket "excited" över att få presentera detta unika varumärke till de amerikanska konsumenterna. Det är vår övertygelse att Nexcite med sin exklusiva och unika image kommer att ge goda långsiktiga affärsmöjligheter för oss, våra distributörer och detaljhandlare. Vårt mål är att göra den röda kaninen logotypen till en symbol som skall stå för vitalitet och sensualitet i livet". Varuna Beverage Inc. är ett systerbolag till Chicagobaserade Responsive Marketing Inc. De har skapat och genomfört ett stort antal större kampanjer för välkända varumärken. De var också ansvariga för marknadsföringen kring olympiaden i Atlanta 1996. Magic House AB (publ) är noterat på Göteborgs OTC lista. Magic House utvecklar produkter inom segmentet energidrycker, samt licensierar rättigheter till distributörer och producenter internationellt. Produkterna marknadsförs under varumärkena Magic, Nice samt Nexcite. Produkterna säljs bl.a. Australien, Bolivia, Estland, Förenade Arabemiraten, Island, Kanada, Kuwait, Norge, Saudi Arabien, Storbritannien, Sverige, samt USA. För ytterliggare information: Jonas Jaenecke, VD i Magic House AB (publ) Tel: 08-40 60 800 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/18/20021118BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/18/20021118BIT00310/wkr0002.pdf