Ny VD i Magic House AB

Report this content

Ny VD i Magic House AB Hans Croon tillträdde den 1 februari 2004 som ny VD i Magic House. Hans Croon är 39 år och har en gedigen bakgrund inom nordisk dagligvaruhandel. Hans Croon har de senaste fyra åren drivit egen konsultverksamhet, med inriktning mot tillväxt och lönsamhet mot mindre/medelstora företag som säljer produkter inom svensk dagligvaruhandel. Bland annat har Hans Croon framgångsrikt ansvarat för Vitamex satsning på lansering av hälsoprodukter inom svensk dagligvaruhandel (ICA, KF, Axfood, etc.) under varumärkena Naturapoteket, Naturdiet och Dr Kousa. Hans Croon har även varit inhyrd försäljningschef (2000-2003) för Mr Cheng's, som är en av nyckelspelarna inom den snabbväxande kategorin Asiatisk mat. Tidigare har han även arbetat som försäljningschef på Gillette. Han ansvarade då bl.a. för lanseringen av MACH3, en mycket lyckad lansering inom kategorin Manlig kroppsvård i svensk dagligvaruhandel. Hans Croons huvudsakliga uppgift under 2004 är att få fart på försäljningen av Magic House försäljning av energidrycker främst i Norden. För ytterligare information kontakta styrelseledamot Lars Olbert 08-555 161 04 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/03/20040203BIT00780/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/03/20040203BIT00780/wkr0002.pdf