• Mofast AB/

Kommuniké från extra bolagsstämma den 24 januari 2020 i Mälardalens Omsorgsfastigheter Holding AB (publ)

Report this content

Idag, den 24 januari 2020, hölls extra bolagsstämma i Mälardalens Omsorgsfastigheter Holding AB (publ). Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades enhälligt.

Vid extra bolagsstämma den 24 januari 2020 i Mälardalens Omsorgsfastigheter Holding AB (publ) fattades följande beslut:

• Stämman beslutade att anta en ny bolagsordning varigenom bl.a. gränserna för aktiekapital och antalet aktier ökas.

• Stämman beslutade bemyndiga styrelsen att besluta om riktad nyemission om lägst 3 500 000 aktier och maximalt 3 850 000 aktier.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mattias Bülow

VD Mälardalens Omsorgsfastigheter AB

Telefon: +46 (0) 70 745 01 60

post@mofastab.se

Mälardalens Omsorgsfastigheter i korthet

Mälardalens Omsorgsfastigheter är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar en samhällsfastighetsportfölj i Mälardalen. Portföljen omfattar ca 16 700 kvadratmeter, fördelat på 25 fastigheter. Huvudvikten av fastigheterna är så kallade LSS-boenden och detta undersegment av samhällsfastigheter präglas av ett stort underliggande behov i kombination med en brist på platser för patienter som behöver vård.

Information

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Mälardalens Omsorgsfastigheter AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 januari 2020.

För mer information gällande Mälardalens Omsorgsfastigheter AB (publ), vänligen besök www.mofastab.se och www.spotlightmarket.com