Måldata implementerar Lawson INSIGHT hos Shurgard i Sverige

Report this content

Måldata implementerar Lawson INSIGHT hos Shurgard i Sverige Måldata har tecknat avtal med Shurgard i Sverige avseende implementering av affärssystemet Lawson INSIGHT. I projektet ingår leverans av konsulttjänster och Måldatas svenska programpaket för Lawson. Shurgard i Sverige skall nu börja använda Lawson INSIGHT som idag används av koncernen i USA och i Belgien. Shurgard är världsledande på att bygga och driva säkra, lättillgängliga Self-Storage anläggningar. Företaget startade 1972 i Seattle och bedriver idag sin verksamhet i USA, Storbritannien, Belgien, Frankrike och i Sverige. Self-Storage är säkra lageranläggningar där privatpersoner, företag eller organisationer kan hyra förvaringsutrymmen på kort eller lång tid. Hyresgästen har med egen kod och nyckel full kontroll över sitt förråd. Lawson INSIGHT är ett client/server-baserat system för logistik, personaladministration och ekonomistyrning för stora och medelstora företag. Lawson INSIGHT kännetecknas av fullt utvecklad Internetteknologi, flexibel informationsåtkomst, workflow och nyckeltalsuppföljning. Bland företag som använder Lawson i Sverige finns SPP, NCC, Apoteket, AMF, Scandinavian Leisure Group, Saab Aircraft, Dan Transport Holding, Svenska Dagbladet och Fastighets AB Tornet. MÅLDATA APPLIKATIONSKONSULT AB För ytterligare information kontakta: Gunnar Wahlund Måldata Applikationskonsult 08-734 40 00 gunnar.wahlund@maldata.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/08/26/19990826BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/08/26/19990826BIT00320/bit0002.pdf