Ida Lanto och HUGO öppnar i Mall of Scandinavia

Report this content

Nästa vecka öppnar ytterligare två butiker i Mall of Scandinavias modestråk The Designer Gallery™. Den 23 oktober öppnar designern Ida Lanto sin första pop-up butik och den 25 oktober slår HUGO BOSS upp dörrarna till sitt senaste koncept HUGO. De nyaste tillskotten kommer båda att ligga i Mall of Scandinavias the Designer Gallery™ där ett kluster av internationella och skandinaviska mode- och livsstilsmärken etablerats tillsammans med pop-ups som ständigt förändras och uppdateras för att skapa en unik shoppingupplevelse.

Med stilrena och eleganta siluetter öppnar den begåvade formgivaren Ida Lanto sin första pop-up butik i the Designer Gallery™. Den populära designern, vars kreationer bärs av både välkända profiler och kungligheter, avslöjade nyligen att hon den 1 november lanserar en kollektion i samarbete med Nelly.com. Innan dess kommer Ida att slå upp dörrarna till sin Mall of Scandinavia pop-up med ett öppningsmingel den 23 oktober.

Samma vecka välkomnar Mall of Scandinavia det senaste konceptet från HUGO BOSS när de öppnar sin första permanenta HUGO butik i Sverige. Det nya konceptet erbjuder distinkta herrkollektioner med rena och skarpa skärningar i både formella och avslappnade stilar. Butiken kommer att välkomna kunder med DJ under öppningseventet och ett antal erbjudanden väntar de första kunderna.

-        Ida Lanto och HUGO är två perfekta koncept till the Designer Gallery™ där vi samlar mode, inspiration och kreativitet i alla dess former. Ida Lanto är en spännande designer som ligger helt rätt i tiden och vårt samarbete är ett bra exempel på hur e-handel och fysisk handel går hand i hand och kompletterar varandra, säger centrumchef Sophie Karls.

HUGOs moderna och urbana design är ett fantastiskt tillskott till Mall of Scandinavia och vi ser fram emot att presentera det nya konceptet för våra trendsättande kunder.

I The Designer Gallery™ i Mall of Scandinavia hittar du även butiker som &Other Stories, COS, Filippa K, Aesop, J.Lindeberg , Michael Kors, Odd Molly. Thomas Sabo, Tiger of Sweden och spännande pop-ups som varierar.

För mer information, vänligen kontakta:

Sophie Karls, Centrumchef, Unibail-Rodamco-Westfield
+46 (0)76 636 76 01, sophie.karls@urw.com

Amelie Argenti, Communication Manager Nordic, Unibail-Rodamco
+46 (0)76 525 56 06, amelie.argenti@urw.com

Om Mall of Scandinavia

Mall of Scandinavia är beläget i Arenastaden i Solna, intill Solna station och Friends Arena, endast sju minuter från Stockholm city. Centrumet invigdes den 12 november 2015 och erbjuder en unik kombination av internationella och exklusiva varumärken, matupplevelser och underhållning.  Här återfinns hela 224 butiker och restauranger, fördelade på 101,048 m2.  The Designer Gallery™ presenterar exklusiva varumärken, mode- och livsstilsbutiker samt ett urval av pop-ups. Dining Plaza samlar över 20 restauranger i vad som är Stockholm största restaurangområde.

I Mall of Scandinavia finns även ett serviceutbud utöver det vanliga, bland annat nyheten Click & Services, en lounge där e-handeln möter den fysiska shoppingupplevelsen. Här kan kunden hämta sina paket, prova i provrummen och, vid behov, lämna tillbaka varan. Mall of Scandinavia är enkelt att nå med kollektivtrafik och har hela 3,700 parkeringsplatser.  Mall of Scandinavia är det första köpcentrumet i Sverige som certifierats enligt miljöcertifieringssystemet BREEAM* med betyget ”Excellent” under designfasen.

Mall of Scandinavia ägs av Unibail-Rodamco-Westfield. För mer information, vänligen besök www.mallofscandinavia.se.

*Building Research Establishment Environmental Assessment Method, världens mest använda certifieringssystem för byggnader.

Taggar: